"מוכנות לתרחישי חירום ומלחמה": צה"ל והמשטרה בבוחן פתע באוגדת עזה • צפו

הכוחות תרגלו מגוון תרחישים שכללו בין היתר מענה לאירועים מבצעיים ומתפרצים בגבול. התרגיל בחן את שיתוף הפעולה הבין-ארגוני והרב-זרועי, את ממשקי העבודה בין הכוחות וקבלת ההחלטות באירוע רב ממדי. במסגרת הבוחן תרגלו תרחיש של מתקפת סייבר והשבתת מערכות מבצעיות


צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מוסר כי היום (ראשון), הסתיים בוחן ראש המטה הכללי במתכונת פתע, לבדיקת מוכנות אוגדת עזה לתרחישי חירום ומלחמה. בתרגיל לקחו חלק כוחות אוגדת עזה ולצדם כוחות נוספים מזרוע האוויר והחלל, זרוע הים, אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אגף המודיעין, קהיליית המודיעין ומשטרת ישראל.

הכוחות תרגלו מגוון תרחישים שכללו בין היתר מענה לאירועים מבצעיים ומתפרצים בגבול. התרגיל בחן את שיתוף הפעולה הבין-ארגוני והרב-זרועי, את ממשקי העבודה בין הכוחות וקבלת ההחלטות באירוע רב ממדי. במסגרת בוחן הרמטכ"ל תרגלו תרחיש של מתקפת סייבר והשבתת מערכות מבצעיות באוגדה. התרחיש נועד להכין את המפקדים בשטח למלחמה רב-ממדית ובוצע על ידי 'הצוות האדום' של מערך ההגנה בסייבר באגף התקשוב וההגנה בסייבר.

זהו הבוחן החמישי בסדרת בחני הרמטכ"ל המתקיים בכלל צה"ל. התרגיל נקבע כחלק מגרף האימונים השנתי של צה"ל לשנת 2020 והוא נועד לשיפור מוכנות הכוחות להסלמה בזירת דרום. ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ניהל את הבוחן מרחוק באמצעות תקשורת צבאית מסווגת. סגן ראש המטה הכללי, אלוף אייל זמיר, הוביל בשטח את ניהול התרגיל, יחד עם אגף המבצעים ויחידת מבקר צה"ל.

״תורגלו תרחישי קיצון מהים וביבשה להם אנו ערוכים במטרה להגן על הציבור יחד עם כוחותינו המיוחדים, גופי הביטחון השונים והרשויות תוך לחימה, ניהוג אוכלוסייה ובחינת מערכים מבצעיים שונים ועוד", כך נמסר מהמשטרה לאחר שתרגיל פתע אשר החל בשעות הבוקר המוקדמות במחוז הדרומי של המשטרה, הסתיים בשעות הצהרים המאוחרות. מדובר בתרגיל שנערך במסגרת תוכנית האימונים השנתית בדרום.

מהמשטרה נמסר כי הבוקר נערך תרגיל פתע בגזרת הדרום בו נטלו חלק כלל יחידות המשטרה יחד עם לוחמי מג"ב ויחידות מיוחדות בשת"פ גופי ביטחון נוספים ביניהם צה"ל ועוד. תרגיל זה שנערך בחן את היכולת המבצעית למתן מענה ראשוני באירוע טרור נרחב, תרחיש איום לו נערכת משטרת ישראל לאורך השנה, ותוכנן בהתאם לגרף האימונים השנתי של יחידות משטרת ישראל.

במהלך התרגיל הנרחב, נבחנו אלמנטים שונים עמם תתמודד משטרת ישראל ברגע אמת אשר כולל בין היתר את המענה הראשוני לתרחישי הטרור במתווים שונים, איום רקטי, שליטה בתווך הימי, סנכרון בין כוחות לוחמים משטרתיים בכלל זה לוחמי מג"ב לבין כוחות לחימה מיומנים של צה"ל תוך שת"פ בתא שטח נתון. בנוסף, תורגלו מערכי ניהוג אוכלוסייה, תחום בו נדרש שיתוף בין גורמי אוכלוסייה במשטרת ישראל אל מול גורמי פקע"ר בצה"ל וברשויות המקומיות השונות, תוך מתן הנחיות ומידע מציל חיים.

במהלך הערכת מצב אותה קיים מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם סופר ציין בדבריו: "המחוז הדרומי של המשטרה פועל בשיתוף פעולה מלא בשגרה ובחירום עם כלל גורמי החירום, הסיוע ופיקוד דרום. התרגיל היום הביא תרחישים שיכולים להתרחש במציאות ועלינו החובה לדאוג לעורף, להצלת חיים ולטיפול בזירות הרס.״

צילומים: דובר צה"ל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture