צילומים: פלאש 90

נתניהו: "אם לא נראה גישה אחרת מכחול לבן – זה מוביל לצערי לבחירות"

ראש הממשלה במסר לגנץ: "אם אנחנו נראה גישה אחרת ושיתוף פעולה במקום ממשלה בתוך ממשלה, אני חושב שנוכל להמשיך לעבוד יחד". כחול לבן בתגובה: "מי שמפר הסכמים, תוקע מינויים ומונע את התקציב ממניעים פוליטיים ואישיים זה נתניהו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למשבר הפוליטי בטקס קבלת הפנים לטיסה המסחרית הראשונה של חברת "פליי דובאי" מדובאי, בנמל התעופה בן גוריון: "אם אנחנו נראה גישה אחרת מכיוונה של כחול לבן ושיתוף פעולה במקום ממשלה בתוך ממשלה, אני חושב שנוכל להמשיך לעבוד יחד, אם לא אז אני חושב שכל אחד מבין שזה מוביל לצערי לבחירות. אני הייתי מעדיף שנהיה מאוחדים ונעסוק בדברים שאנחנו עושים כאן, את הבאת השלום האמיתי, את הבאת מיליוני החיסונים שינחתו פה בשדה התעופה בן גוריון ויחולקן לאנשים בארץ וכמובן המשך בניית הכלכלה שלנו".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "מי שמפר הסכמים, תוקע מינויים ומונע את תקציב המדינה ממניעים פוליטיים ואישיים כבר חודשים זה בנימין נתניהו. לא סתם בכל סקר רוב מוחץ של הציבור מאשים את נתניהו בהליכה הצפויה לבחירות – כי זו אמת. אם לא היה משפט – היה תקציב".

מהליכוד נמסרה הבהרה בעקבות סילוף דברי נתניהו בחלק מכלי התקשורת: "ראש הממשלה נתניהו סבור שאין שום סיבה ללכת לבחירות אך אמר שאם כחול לבן ימשיכו לקיים ממשלה בתוך הממשלה הם יגררו בכך את ישראל לבחירות", נמסר.

ב'כאן חדשות' דווח אתמול כי ביממה האחרונה קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו סדרת פגישות עם חברי כנסת בליכוד בשאלת הבחירות והפריימריז, ובהן אמר להם: "לא נאשר השנה תקציב ל-2021 בשום אופן, ננסה למשוך כמה שאפשר בממשלה הזאת, אבל כנראה שיהיו גם בחירות וגם פריימריז".

גורמים בכחול לבן אמרו אמש כי "תקציב המדינה כבר מוכן ומעוכב מצרכים פוליטיים חודשים ארוכים. גרירת הרגליים של נתניהו וכץ היא פיגוע כלכלי באזרחי ישראל במטרה לגרור אותנו לבחירות. קשישים, נכים, מובטלים ובעלי עסקים פושטי רגל לא צריכים לשלם מחיר על שיקולים אישיים ופוליטיים של ראש ממשלה".

מוקדם יותר נמסר מטעמו של שר האוצר ישראל כ"ץ כי הוא סיכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יציג בפניו ביום שני הקרוב, יחד עם גורמי המקצוע במשרדו את מסגרת תקציב 2021 יחד עם חוקי ההסדרים והשינויים המבניים הנלווים לתקציב אותם מסיימים להכין בימים אלו. "בכך תהליך אישור תקציב 2021 יוצא לדרך", נמסר.

באוצר אומרים כי "לאחר אישור רה"מ, משרד האוצר יפעל למול גורמי הקואליציה ומשרדי הממשלה השונים, בהם גם משרד המשפטים, כדי לסכם את פרטי התקציב ולהביאו לאישור הממשלה בהקדם. לאחר מכן יפעל משרד האוצר להעביר במהלך חודש פברואר 2021 את אישור התקציב בכנסת".

השר כ"ץ הבהיר בדיונים הפנימיים כי הוא "נחוש לקדם במהירות את תקציב 2021 יחד עם הרפורמות החשובות, שמטרתן להבטיח את התאוששות וצמיחת המשק הישראלי בתקופה שלאחר משבר הקורונה, זאת לצד המשך הסיוע לשכירים, העצמאים ובעלי העסקים עד לסיום המשבר". מנגד, בכחול לבן דורשים להביא את התקציב לאישור תוך חודש.

שר האוצר ישראל כ״ץ אמר בתגובה לדברי הגורמים בכחול לבן: "קורא לכחול לבן להעדיף את טובת המדינה על פני אינטרסים פוליטיים צרים ולהצטרף לתהליך העברת התקציב, הרפורמות וחוקי ההסדרים ובכך למנוע בחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורנה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture