Miriam Alster/Flash90

השר טרופר: "יהיה חיסון לקורונה, לא יהיה חיסון לשקרים של נתניהו"

שר התרבות תקף בחריפות את ראש הממשלה: "את השאלה של מהי 'אופוזיציה בתוך קואליציה' אני מציע להפנות לרה"מ שמסתיר הסכמי שלום משר החוץ ושר הביטחון שבממשלתו". על ועדת הבדיקה לצוללות: "למה בליכוד לחוצים? למה לא לבדוק תהליכי רכש במערכת הביטחון?"

שר התרבות והספורט חילי טרופר (כחול לבן) התייחס היום (חמישי) למשבר הפוליטי ואמר: "אני לא חושב שמישהו, מימין או משמאל, חושד שכחול לבן לא מעמידה את טובת המדינה לפני טובתה האישית. אבל יש איזשהו רגע שאתה מבין שאולי חיסון לקורונה יהיה פה, אבל חיסון לשקרים של נתניהו לא יהיה. ויש גבול לשקרים גם, ולכן יש איזה רגע שאתה אומר שטובת המדינה היא ללכת לבחירות" – את הדברים אמר בראיון ל'ווינט'.

הוא נשאל – הרי כחול לבן לא משפיעה בכלום על הממשלה, מדוע אתם ממשיכים לשבת בה: "ממש לא יושבים כמו עציצים, רק תדמיין מה היה קורה אם ניסנקורן היה יוצא ממשרד המשפטים ואוחנה היה נכנס. תדמיינו מה היה קורה במשרד שלי ובכל מקום אחר. אנחנו לא נוותר על המקומות האלה כי טובתה של המדינה זה שנהיה שם. כדי שיהיה שם מי שידאג למדינה במשבר הקורונה בעניינים הכלכליים, התרבותיים, המשפטיים, לא נוותר על העמדות האלה. וגם אם נצא לבחירות נישאר בהן".

טרופר תקף את נתניהו: "באנו בידיים נקיות לממשלת האחדות ורצינו שותפות, וכשאתה יושב בישיבת הממשלה ומביע דעתך, גם אם אתה חולק על נתניהו, אני מבין ש-11 שנים לא היה מקובל לחלוק בתוך הליכוד על נתניהו. את השאלה של מהי 'אופוזיציה בתוך קואליציה' אני מציע להפנות לרה"מ שמסתיר הסכמי שלום משר החוץ ושר הביטחון שבממשלתו".

"מי שבחר מהרגע הראשון לא להושיט יד אמיתית, להסתיר מידע, לא לעסוק בענייניות בדברים, להכניס שיקולים פוליטיים למקומות הכי חשובים וקדושים בחברה הישראלית, הוא האיש שלוקח אותנו שוב לבחירות. אני עוד מקווה שהוא יתעשת וימנע אותן אבל זה רק בידיים שלו".

הוא התייחס לטענות הליכוד לפיהן – שותפה קואליציונית לא אמורה להקים ועדת חקירה לצוללות: "אני מזכיר שוועדת הבדיקה לצוללות עלתה לפני שבוע, אחרי חצי שנה של הפרות שיטתיות, אחרי זה שהסכם שקבע שתקציב דו שנתי יעבור תוך 100 ימים מהקמת הממשלה, נדחה ולא עבר".

שר התרבות הוסיף: "אני מציע למיקי זוהר ואחרים – אם אתם כה בטוחים בצדקתו של נתניהו בשאלת הצוללות, למה אתם כל כך לחוצים? למה לא לבדוק תהליכי רכש במערכת הביטחון? אני מציע להירגע ולהזיז את הספינים הצידה ולהסתכל על אמת פשוטה – ישראל צריכה ממשלה יציבה שיש לה תקציב מדינה. כל עוד הדברים האלו לא מתקיימים אין טעם להמשך השותפות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו