צילום: פלאש 90

בג"ץ דחה את עתירת הליכוד לביטול מינויי הוועדה לבחירת שופטים

השופטים קבעו כי בעבר בג''ץ כבר הכריע בסוגיה וקבע כי לא ניתן על ידי החרמת הדיון למנוע מינוי בו מעוניינים רוב חברי הוועדה. "לא נפל פגם בכינוס הוועדה", כתבו השופטים. הליכוד: "נמשיך להילחם עד שנשלים את הרפורמות הדרושות במערכת המשפט ואכיפת החוק"

בית המשפט העליון דחה הערב (שני) על הסף את עתירתן של ח"כ אסנת מארק ושרת התחבורה מירי רגב, אשר ביקשה לבטל את מינויים של 61 שופטים לבתי משפט השלום והמחוזי בישיבתה האחרונה של הוועדה לבחירת שופטים אותה החרימו.

השתיים טענו כי ישיבת הוועדה התקיימה בהרכב חסר של שישה מבין תשעת חבריה, ללא השרה רגב, ח"כ אסנת מארק וח"כ צבי האוזר וכי שר המשפטים החליט להתעלם לחלוטין מעמדת נציגי הכנסת ולפעול למינוי שופטים על פי רוב שגובש בין חברי הוועדה האחרים.

השופט ג'ורג קרא קבע כי "ההחלטה בדבר בחירת השופטים בישיבה התקבלה בהשתתפות רוב חבריה, שישה מבין תשעה, ואין כל עילה להתערב בה". הוא הדגיש כי הוועדה התכנסה בהתבסס על החלטת שר המשפטים בשל צורך במינוי מספר רב של עשרות שופטים לאחר שבמשך כשנתיים לא כונסה בשל קיומן של מספר מערכות בחירות לכנסת, וכי ההודעה על כינוסה הועברה לכלל חבריה זמן ניכר מראש.

קרא ציין כי טרם כינוס הוועדה נערכו דיונים מקדמיים והחומר הרלוונטי על השופטים נאסף והוצג בפני חבריה. כמו כן, ציין כי "ההכרעה בוועדה נעשתה על פי הקבוע בחוק בתי המשפט ואין מקום לקבלת הטענה כי זו נעשתה בקוורום בלתי חוקי – לא נמצא כי התקיימו אותן נסיבות חריגות ונדירות המצדיקות התערבות שיפוטית בשיקול דעת שר המשפטים כיו"ר הוועדה ובהחלטות הוועדה".

הליכוד בתגובה להחלטת בג״צ על דחיית עתירת הליכוד נגד המחטף" בכינוס הועדה לבחירת שופטים: "נמשיך להילחם עד שנשלים את הרפורמות הדרושות במערכת המשפט ואכיפת החוק, לטובת כל אזרחי ישראל ולטובת אמון הציבור בשלטון החוק".

רגב כתבה בטוויטר: "בג״ץ דחה את עתירתנו נגד מינוי שופטים בשיטת ה״מנה חמה״. תיראו מופתעים". מארק צייצה: "תעשו פרצוף מופתע…
יש עתירות שתלויות ועומדות חודשים ושנים. בזאת לקח לבג"צ שבועיים לסיים. בלי דיון, בלי מראית עין של כפיפות לחוק יסוד. בג"צ שוב עומד גבוה על המקפצה ומראה לנו מי הריבון במדינת ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו