לראשונה: מפגש בין שרי האנרגיה של ישראל, איחוד האמירויות ובחריין

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ השתתף הבוקר בוידאו במפגש ראשון מסוגו שנערך באבו דאבי עם שרי האנרגיה של איחוד האמירויות, בחריין וארה"ב. במסגרת המפגש ההיסטורי, הקימו השרים פלטפורמה חדשה לקיום דיאלוג משותף

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ השתתף הבוקר במפגש ראשון מסוגו שנערך באבו דאבי עם שרי האנרגיה של איחוד האמירויות, בחריין וארה"ב. במסגרת המפגש ההיסטורי, הקימו השרים פלטפורמה חדשה לקיום דיאלוג משותף בתחומי נפט וגז טבעי, חשמל, התייעלות אנרגטית, אנרגיות מתחדשות, מחקר ופיתוח, מתוך כוונה לשתף בעתיד מדינות נוספות באזור, שלהן יחסים עם ישראל.

המפגש בין שר האנרגיה של ישראל ד"ר יובל שטייניץ, שר האנרגיה והתשתיות של איחוד האמירויות סוהיל מוחמד פראג' אל מזרוי, שר האנרגיה של בחריין מוחמד בן חליפה בן אחמד ושר האנרגיה של ארה"ב דן ברוייט נועד ליצור שיתופי פעולה בתחום האנרגיה, במסגרת הסכמי אברהם שנחתמו לאחרונה בהובלת הממשל האמריקאי. השרים דנו בדרך שבה יחסי הגומלין בין המדינות יוכלו לחולל מהפכה בביטחון הלאומי, בשגשוג הכלכלי ובהכנסת תוכן בהסכמי השלום, בין השאר בהשקעות במחקר ופיתוח בתחום האנרגיה, בפריסת תשתיות ובטכנולוגיה.

הפגישה הבוקר התקיימה בהמשך להצהרה המשותפת שהוציאו המדינות בחודש אוקטובר, התומכת בפיתוח חזון אסטרטגי לשותפות באנרגיה שתוביל לחדשנות ושגשוג. המדינות אף הצהירו שהן מחויבות לשלב ידיים במאמץ למצוא פתרונות לאתגרי האנרגיה העומדים בפני הפלסטינים, באמצעות פיתוח מקורות אנרגיה, תשתיות חשמל וטכנולוגיה.

לאחרונה אף הוקמו ויצאו לדרך קבוצות עבודה משותפות בין משרדי האנרגיה של ישראל ואיחוד האמירויות, הנוגעות במספר תחומים מרכזיים הנמצאים על סדר היום בתחום האנרגיה, ואשר יקדמו את שיתוף הפעולה המקצועי. הפגישה הראשונה עסקה בנושא הגז הטבעי והדלקים ובפוטנציאל לשיתופי פעולה עתידיים בתחומים אלה. במהלך הפגישה, הציגו הצדדים את המצב הקיים, ההישגים וההתפתחויות בתחום זה בעשור האחרון. בין היתר, דנו נציגי המשרדים בהפחתת פליטות מזהמים בייצור אנרגיה, בדיגיטציה של תהליכים ובהשתתפות במכרזים של פיתוח המים הכלכליים.

קבוצת עבודה שנייה עסקה בנושא אנרגיות מתחדשות וחדשנות, ובמהלכה דנו הנציגים במטרות וביעדים של כל מדינה בתחומים אלה ובאתגרים העתידיים והמשותפים אותם הם יכולים לקדם יחדיו, כמו התפתחות טכנולוגיית בתחומי אגירה, מימן וקידום פרויקטים של מחקר ופיתוח משותפים. המדען הראשי של משרד האנרגיה עדכן על הפיתוחים הישראלים בתחומים אלו. קבוצת עבודה נוספת, שתעסוק בענייני הגנת סייבר לתשתיות אנרגיה, תתכנס בשבועות הקרובים.

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ: "הפגישה ההיסטורית היא אבן דרך משמעותית וחשובה שתוביל לקידום של תהליכים משותפים בינינו לבין איחוד האמירויות, בחריין וארה"ב בתחומי האנרגיה השונים. הפלטפורמה החדשה שיצרנו תאפשר לצרף עוד מדינות למיזמי אנרגיה בסקטור הפרטי והממשלתי ותעניק רווחה ושגשוג לאזרחי האזור. הסכמי אברהם פתחו הזדמנויות רבות לכלכלת ישראל ולביטחונה הלאומי והאנרגטי ואנו מתכוונים לנצל אותן"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו