Hadas Parush/Flash90

הנגבי: "סבב בחירות נוסף בלתי נמנע – רק נס חנוכה יציל את המצב"

שר ההתיישבות אמר: "כל ההחלטות שקיבלנו נועדו למנוע את הסגר השלישי, זה סיפור 'הריסון המהודק' שאנחנו מתקרבים אליו. המטרה שלו היא לקיים את החיים פחות או יותר כסדרם בתחומי החינוך והתנועה, כאשר ההגבלות בעניין ההתקהלויות אמורות להיות יותר חריפות"

שר ההתיישבות צחי הנגבי אמר היום (חמישי) כי אף שהוא נגד בחירות רביעיות, המציאות הזו ככל הנראה בלתי נמנעת: "בחירות מיותרות, יקרות, לא ישנו באופן מהותי את חלוקת הגושים, אולי הן אפילו יביאו אותנו לבחירות חמישיות ושישיות". הנגבי התייחס לזינוק בתחלואת הקורונה ולהגבלות הצפויות. הוא ציין שהוא מאמין שבימים הקרובים יוטל הריסון המהודק, עד מאי יהיו חיסונים לכלל האוכלוסייה, ושהרכבות האוויריות שמובילות לצפיפות בנתב"ג, בעיקר בקו ישראל-דובאי, הן דבר "מכעיס ומקומם" – את הדברים אמר בראיו ל'ווינט'.

"כל ההחלטות שקיבלנו נועדו למנוע את הסגר השלישי", אמר הנגבי, "זה סיפור 'הריסון המהודק' שאנחנו מתקרבים אליו. המטרה שלו היא לקיים את החיים פחות או יותר כסדרם בתחומי החינוך והתנועה, כאשר ההגבלות בעניין ההתקהלויות אמורות להיות יותר חריפות. התקווה של כולנו, על פי המלצות הגורמים המקצועיים, היא שדי יהיה בריסון המהודק כדי למשוך את הזמן עד שהחיסונים יהיו יעילים".

על הזמן בו הריסון המהודק יכנס לתוקף, אמר: "אני חושב שזה אמור להתחיל, אני יודע שקיבלנו החלטה שכאשר מגיעים למדד מסוים של תחלואה – 2,500 בממוצע שבועי, לא ביום – אז התוצאה המעשית היא כניסה לתוקף של אותה החלטת ממשלה על הריסון המהודק. אני מניח שאנחנו שם, אלא אם פתאום תהיה מהפכה בנתונים. לא סביר שתהיה, ולכן בימים הקרובים סוגיית הריסון המהודק תתחיל להתבצע".

הוא נשאל על בעלי העסקים שחווים משברים קשים עקב ההגבלות: "זה לא עניין פרטי. המטרה של כל המדיניות הזו שאנחנו מדברים עליה היא פשוט למנוע מאנשים למות. ברגע שהיקף התחלואה גדל, גדל גם היקף המאושפזים, לאחר מכן החולים שמצבם קשה, המונשמים, ואז המתים. אני זוכר שבתחילת המגפה פרופ' מומחה, אפילו חתן פרס נובל, אמר שאם יהיו 10 מתים בישראל הוא יופתע מאוד. אנחנו נמצאים אחרי 300 ימי מגפה עם 3,000 מתים. כלומר, 10 מתים ביום בממוצע בעשרת החודשים האחרונים.

הנגבי המשיך: "אז לא כולם גאונים, צריך להבין שהדרך היחידה למנוע מוות של אנשים היא למנוע התקהלויות. זה פוגע מאוד בעסקים וזו התוצאה הטרגית של המגפה, שהיא לא פוגעת רק במאושפזים אלא במיליוני אנשים שמשלמים את המחיר במובן הכלכלי. בעוד חודשים לא רבים, כנראה באפריל או מאי לכל המאוחר, נהיה בשלב הסופי של ההתחסנות. אני מאמין שמיליונים יתחסנו, והנושא הכלכלי סוף סוף ייעלם".

שר ההתיישבות, הוסיף: "אנחנו לא מחכים עד אז ולכן יש 150 מיליארד שקל שהופנו למענקים לבעלי עסקים. זה לא מספיק, לפעמים זה גם לא מגיע בזמן, אבל זה מה שהמדינה הקצתה ואני חושב שהיא עשתה את זה במהירות ואני מקווה שגם ביעילות".

הוא נשאל האם כמות החיסונים מספקת: "השאלה הזאת נגזרת משאלה אחרת שעליה אין לנו תשובה – כמה אנשים ירצו להתחסן. על פי הסקרים, בהנחה שכ-60% מהאוכלוסייה יסכימו להתחסן, מדובר על צורך ב-10 מיליון חיסונים בעוד שמדובר בחיסון שדורש שתי מנות. יש גם חיסונים שלא דורשים שתי מנות, הם באופק. החיסון של פייזר ומודרנה דורש 2 מנות ושל אסטרהזניקה מנה אחת. בפועל, האם יש לנו כ-10 מיליון מנות חיסון לטובת 5 מיליון אזרחים שאמורים להתחסן פעמיים? התשובה היא כן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו