נעצר המחבל שתועד זורק בקת"ב על לוחם; החייל הודה: "לא הייתי חד מספיק"

לאחר תיעוד האירוע שבו לוחם גולני בחר לא לירות במפגע שזרק עליו בקבוק תבערה, בתחקיר התקרית הביע החייל חרטה והודה ששגה. "חשדתי שהוא מתכנן פיגוע דקירה, לכן הלכתי אחורה ודרכתי את הנשק". מפקד האוגדה על תפקוד הלוחם: "אינו חותר למגע"

לוחמי גדס"ר גולני עצרו אתמול (ראשון) את המחבל שתועד זורק בקבוק תבערה לעבר לוחם צה"ל סמוך לעמדה צבאית במרחב החטיבה המרחבית "שומרון". בתום פעילות מודיעינית של שב"כ הצליחו הלוחמים לעצור את החשוד, והאחרון הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון. תיעוד התקרית, נראה הפלסטיני מנהל שיחה עם הלוחם ואז, לאחר כמה שניות – משליך לעברו בקבוק תעברה ונמלט לאחר שלא הצליח לפגוע בחייל.

בצה"ל ממשיכים לבדוק את האירוע. החייל הביע בתחקיר חרטה והודה כי שגה. לדבריו, "לא זיהיתי שהמחבל נשא עליו בקבוק תבערה, חשדתי שהוא מתכנן פיגוע דקירה, לכן הלכתי אחורה ודרכתי את הנשק – הכול קרה מאוד מהר, הייתי צריך לירות".

מפרטי התחקיר עולה כי הלוחם הבחין ברכב חשוד עוצר בצד הכביש בזמן שאבטח את הכניסה ליישוב מעלה נחמיה. הוא ירד מהיישוב לכביש והחל לצעוק לעבר נהג הרכב, מבלי שהבחין אם מדובר בנהג יהודי או פלסטיני.

תחילה צעק בעברית, אך כאשר ראה שהנהג יוצא לעברו צעק לו בערבית לעצור, והחל לדבריו בנוהל מעצר חשוד שהסתיים בדריכת הנשק בלבד. "לא ראיתי שהוא מחזיק משהו מאיים ביד שלו", הסביר הלוחם בתחקיר לדברי גורמים צבאיים.

בגלל שהפלסטיני המשיך להתקדם חרף קריאות החייל לכיוונו לעצור, חשד הלוחם שהוא מתקרב אליו במטרה לדקור אותו. אז ככל הנראה הצית המחבל את בקבוק התבערה והשליך אותו לכיוון רגלו השמאלית של הלוחם, שלא נפגע. הלוחם הופתע מכך, לא הגיב, והמחבל הספיק להימלט במכוניתו.

באיגרת ששלח למפקדים, מתח מפקד אוגדה 98, תת אלוף עופר וינטר, ביקורת על האירוע. "הלוחם אינו חותר למגע. זהו אינו אירוע ראשון מסוג זה שקורה לנו כצבא", כתב. תא"ל וינטר המשיך וכתב: "אני מצפה מכם לשוחח על כך עם הלוחמים. מדוע החייל לא מגיב? האם הוא תורגל מספיק? איך אנחנו דואגים שבפעם הבאה שיתרחש אירוע כזה – הלוחמים שלנו יחתרו למגע ויסיימו את הארוע עם תוצאות אחרות?".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

החייל עשה בשכל, הוא לא אשם, עם מדינה כזו הייתי עושה את אותו הדבר, חוששים להגיב נישש שנא נשב בכלא

ממש מפגרים מי שלימד את החילים להיות רחמנים ואופטימים כן ממש רחמנות על המחבל👺👽😡😡😡😡🤯🤯

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו