Official White House Photo by Shealah Craighead

טראמפ תודרך: סין הציעה לארגונים תשלום בתמורה שיתקפו אמריקנים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיבל תדרוך מודיעיני על מידע שלפיו סין הציעה לשלם לארגוני טרור באפגניסטן כדי שיתקפו כוחות אמריקנים שפרוסים במדינה. על פי הדיווח טראמפ שמע את המידע המודיעיני מפי היועץ לביטחון לאומי שלו, ב-17 בדצמבר

אתר החדשות "אקסיוס" דיווח הלילה (בין רביעי לחמישי) כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיבל תדרוך מודיעיני על מידע שלפיו סין הציעה לשלם לארגוני טרור באפגניסטן כדי שיתקפו כוחות אמריקנים שפרוסים במדינה.

על פי הדיווח הנשיא דונלד טראמפ שמע את המידע המודיעיני מפי היועץ לביטחון לאומי שלו, רוברט אובריאן, ב-17 בדצמבר. בדיווח, שמסתמך על שני גורמים בכירים בממשל, עוד מצוין כי הנשיא עודכן על המידע בכל הקשור לפעילות של סין באפגניסטן על ידי אובריאן בשיחה בעל פה.

עוד דווח כי בכירים בממשל טראמפ בחרו לפרסם את המידע – שטרם אומת והוגדר תחילה כמסווג – לקראת חילופי הממשל בעוד שלושה שבועות, ככל הנראה כדי להפעיל לחצים על הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ששואף לנקוט במדיניות מתונה יותר מול סין.

השגרירות הסינית בוושינגטון לא הגיבה עד כה לפרסום, וב"אקסיוס" מדווחים כי על פי הערכות טראמפ לא שוחח על כך עם הנשיא הסיני שי ג'ינפינג'. בנוסף, בשלב זה לא ברור אם חברים בקונגרס האמריקני או גורמים בצוות המעבר של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן עודכנו בסוגיה.

על פי הדיווחים אם המידע המודיעיני יתברר כנכון, הוא מייצג שינוי אסטרטגי דרמטי ביחסי סין-ארה"ב. אם מדובר במידע שגוי, הוא עשוי להגדיל את המתיחות בין שתי המעצמות ולעורר שאלות רבות לגבי המניעים שהובילו בכירים בממשל טראמפ לחשוף אותו.

דיווחים אלה בנוגע לסין מצטרפים לדיווחים מחודש יוני השנה, אז נטען שהתקבלו ידיעות מודיעיניות לפיהן רוסיה מציעה תשלומים ופרסים לכוחות טאליבן כדי שייפגעו בכוחות האמריקנים שנמצאים באפגניסטן. הנשיא טראמפ הכחיש שקיבל תדרוכים מודיעיניים שכאלה, והותקף ע"י יריביו הדמוקרטים שהוא מפחית מהאיום הנשקף לחיילים האמריקנים מכיוונה של רוסיה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו