תקרית בדרום הר חברון: צעיר פלסטיני התעמת עם חיילים ונורה בראשו

כוחות מחיל ההנדסה נקראו לכפר עטוואני, בעקבות דיווחים על בנייה לא חוקית, והחלו בהחרמת ציוד. ירייה פגעה בצעיר הפלסטיני, שנפצע בצווארו והובהל לבית החולים במצב קשה. צה"ל: "האירוע מתוחקר, במקום הייתה הפרת סדר שכללה יידוי אבנים מאסיבי"

תקרית סמוך לחברון התרחשה ביום שישי במהלך משימה שגרתית של החרמה ופינוי של מבנה בלתי חוקי שערכו כוחות צה"ל ומג"ב בכפר א-טוואני שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה. הפרת סדר אלימה התפתחה במקום בהשתתפות של כ-150 פלסטינים שכללה יידוי אבנים אל עבר הכוחות.

צעיר פלסטיני בן 24 נפצע באורח קשה מירי של חיילי צה"ל במהלך העימות עמם בדרום הר חברון. בתיעוד מהאירוע נראה הצעיר, הרון אבו עראם, נאבק עם החיילים על גנרטור שאותו הם ניסו להחרים ממנו. בצה"ל אישרו כי במהלך התקרית בוצע שימוש באש חיה וכי הנושא מתוחקר. לפי הפלסטינים, הפצוע פונה במצב אנוש לבית החולים.

רסמי אבו-עראם, אביו של הצעיר הפלסטיני שנפצע, אמר ל'כאן חדשות' כי התחילו דין ודברים והירייה השנייה היא שפגעה לבנו בראש. עוד סיפר האב כי "בני בין חיים למוות". הוא הוסיף שהוא אמר לחיילים שהוא לא רוצה לתת את הגנרטור. בנו מורדם ומונשם בבית חולים בחברון, ולפי רופאיו – ייתכן שהוא משותק מהצוואר ומטה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כוחות צה"ל ערכו פעילות שגרתית נגד בנייה בלתי חוקית בכפר עטוואני שבדרום הר חברון. התפתחו הפרות סדר בהשתתפות 150 איש, צה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות והופעלה אלימות קשה נגד הכוחות. באירוע נורה אחד מהפלסטינים והאירוע מתוחקר כעת".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו