Olivier Fitoussi/FLASH90

דרעי: "מודה לבורא עולם על ההחלטה לבטל את כל האישומים השקריים נגדי"

יו"ר ש"ס הגיב להחלטה להגיש נגדו כתב אישום על עברות מס, בכפוף לשימוע: "‏לאחר למעלה מ-5 שנות חקירה קשות, אני מודה לבורא עולם על ההחלטה לבטל את כל האישומים השקריים נגדי ומשוכנע כי בשימוע יוחלט גם על סגירת התיק בעניין עברות המס, לאחר שכל העובדות יוצגו בפני היועמ"ש"

יו"ר ש"ס השר אריע דרעי הגיב להחלטה להגיש נגדו כתב אישום על עברות מס, בכפוף לשימוע, ואמר כי "‏לאחר למעלה מ-5 שנות חקירה קשות, אני מודה לבורא עולם על ההחלטה לבטל את כל האישומים השקריים נגדי ומשוכנע כי בשימוע יוחלט גם על סגירת התיק בעניין עברות המס, לאחר שכל העובדות יוצגו בפני היועץ המשפטי.‏ אני מתכוון להמשיך להתמקד בתפקידי כשר הפנים והדאגה לחלשים שזקוקים לסיוע, בעיקר בתקופת הקורונה ושמירה על זהותה היהודית של המדינה".

עו״ד נבות תל-צור, פרקליטו של שר הפנים אריה דרעי, מסר בתגובה להחלטת היועמ"ש: "לאחר למעלה מחמש שנות חקירה קשות ומייסרות, קבע היועץ המשפטי לממשלה בפתח החלטתו כי הוא מנקה את השר אריה דרעי מכל חשד לשחיתות שלטונית. היועץ המשפטי הדגיש שהחלטתו אינה סופית והוא שוקל העמדה לדין בעבירות מס בלבד וגם להן בעזרת השם, תנתנה בשימוע תשובות הולמות".

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן: "היום התבשר עם ישראל את מה שידענו לאורך כל הדרך, שיו״ר תנועת ש״ס השר הרב אריה דרעי, המבוגר האחראי בממשלה, נקי מכל אשמה ואנו סמוכים ובטוחים שגם שתי עבירות המס ייסגרו לאחר השימוע. הרב דרעי עבר חמש שנים של ייסורי גוף ונפש, אותם קיבל באהבה ובדומיה, כשהוא מקדיש את כל זמנו ומרצו לעשייה מהפכנית בטיפול בקורונה והבאת הישגים אדירים לכלל הציבור והשכבות החלשות. אשרינו שזכינו למנהיג אציל שקול ומנוסה שכל מפלגה היתה מתקנאת בו, ואנחנו בטוחים שימשיך להנהיג את תנועת ש״ס לעוד שנים רבות וברוכות. חזק ואמץ רבי אריה. כל כלי יוצר עליך לא ייצלח".

סגן שר העבודה, הרווחה והשרותים החברתיים, חה"כ משולם נהרי: "שמחתי הבוקר לשמע ההודעה על ביטול החשדות החמורות, בהן הואשם השר הרב אריה דרעי. 5 שנים של עינוי דין וסבל לרב אריה דרעי ולמשפחתו הגיעו לסיומן ובוודאי לאחר שיינתנו תשובות הולמות בגין אישומי המס שנותרו. אני מחזק את ידיו של השר הרב אריה דרעי ומשפחתו ובטוח שהצדק יצא לאור ובמהרה ימשיך לעשות, להצליח, לעזור ולסייע לכל הנצרכים ולכל הפונים מכל המגזרים, כפי שעשה עד היום ובעזרת השם, הכל יגמר בטוב וללא כלום. בברכת חזק ואמץ להרבות תורה ולהאדירה לטובת כלל הציבור".

סגן שר הפנים הרב יואב בן צור: "שר הפנים הרב אריה דרעי, מנהיג מהפכני היסטורי יחיד בדורו, מחולל המהפכה אשר הקדיש את כל חייו להרים ולרומם את קרנם של בני עדות המזרח. אביהם של האוכלוסיות המוחלשות במדינת ישראל, חבר הקבינט המבוגר האחראי בממשלה, אשר פועל בחכמה ובתבונה לאחד בין המגזרים ולחבר את המרכיבים בעם".

"לאורך כל הדרך עם ישראל האמין בך כאדם ישר ונקי כפיים, וב"ה האמת יצאה לאור שאתה נקי מכל אשמה. כשליחו של מרן אור העולם רבינו עובדיה יוסף זיע"א לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית המחוברת למסורת ישראל ולדאוג לאוכלוסיות המוחלשות, זכות זו תעמוד לימינך ונזכה שתמשיך להנהיג את מדינת ישראל לעוד שנים רבות וטובות", דברי בן צור.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי: "השר דרעי ימשיך להנהיג את תנועת ש"ס לעוד שנים של עשיה ברוכה והישגים גדולים למען עם ישראל ולמען השכבות המוחלשות. היועץ המשפטי לממשלה החליט לבטל את כל האישומים הקשים נגד יו״ר תנועת שס, השר אריה דרעי. לאורך כל הדרך היה ברור ואמרנו זאת שהשר דרעי ינוקה מכל ההאשמות וגם כעת אנו סמוכים ובטוחים שגם שתי עבירות המס יסגרו לאחר השימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה".

ח"כ ינון אזולאי: "מאושר על ההחלטה הבוקר של היועץ המשפטי לממשלה לנקות את יו״ר תנועתנו, השר אריה דרעי, מכל האשמות שניסו לטפול עליו. כמי שכיהן כיועצו של השר דרעי בתקופה זו, לא התחדש לי דבר בעניין, היה ברור הדבר כי השר דרעי ינוקה מכל אשמה, ואני בטוח שגם עבירות המס יבוטלו בשימוע. אני מאחל לכולנו שהשר דרעי ימשיך להנהיג אותנו לעוד שנים של עבודה פוריה ומסורה בעוז ובגאון כמנהיגם של האוכלוסיות המוחלשות כצוואתו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל".

חה״כ משה ארבל: "הכרעת היועץ המשפטי לממשלה מהיום, הברורה לנו מאליה, לפיה לא נמצא בסיס ראייתי לביצוע עבירות של שחיתות שלטונית על ידי שר הפנים הרב אריה דרעי לצד למעלה מחמש שנות ייסורי נפש לצד שתיקה וממלכתיות יחד עם עשיה ללא לאות למען אזרחי ישראל כולם מלמדים כי מדינת ישראל זקוקה בעת הזו ביתר שאת למנהיג בשיעור קומה כמו שר הפנים הרב אריה דרעי. עינוי הדין המתמשך לצד האינטרס הציבורי מחייבים להניח לו להמשיך לפעול למען אזרחי ישראל ללא כל הפרעות. ובעזרת השם כך יהיה".

ח"כ יוסי טייב: "אני מברך על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה שהחליט לשים קץ ל 5 שנים של סבל ועינוי דין שעבר יו"ר תנועת ש"ס השר הרב אריה מכלוף דרעי והחליט לבטל את כל האישומים הקשים נגדו. יחד עם כל עם ישראל האמנתי בחפותו של השר דרעי לאורך כל הדרך וקיויתי שינוקה מכל ההאשמות נגדו, אין לי ספק שגם שתי עבירות המס יסגרו לאחר השימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה. השר דרעי ימשיך להנהיג את תנועת ש"ס לעוד שנים רבות של עשיה ברוכה להביא הישגים גדולים למען השכבות החלשות מכל המגזרים כי העם בישראל זקוק לו כמנהיג חברתי וכמבוגר אחראי".

סגן השר מאיר פרוש: "אני משבח את עמידתו האיתנה של השר דרעי לטובת כלל הציבור החרדי ואת עשייתו המרובה. למרות ועל אף 5 שנות עינוי דין בעניינו, שאני משוכנע שאין בו ממש, ראיתי מקרוב כיצד הוא שקוע כל כולו בענייני ציבור ומתעלם לחלוטין מחקירות הללו. ידידי ר' אריה, עלה והצלח".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר: "פרסום ההחלטה בעניין השר דרעי בעיתוי של בחירות איננה ראויה ב'לשון המעטה'. אחרי חמש שנות הדלפות בלתי פוסקות על "חומרת ההאשמות…" ומשההר הוליד בקושי עכברון, מן היושר היה להודיע על סגירת התיק ואף להתנצל בפני השר דרעי על עינוי הדין".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס: "5 שנים של שפיכת דם, 5 שנות עינוי דין והתעללות, 5 שנים של חקירה שאין בה כלום הסתיימו בקול ענות חלושה. אני רוצה לאחל לידידי השר דרעי שימשיך בפעילותו הציבורית המבורכת למען הכלל, בלי רתיעה ובלי חשש, כפי שעשה בכל שנותיו במערכת הפוליטית – כולל בחמשת השנים האחרונות. חזק ואמץ".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "עינוי הדין והחזקת דרעי בגרון חמש שנים על ידי הפרקליטות הם שחיתות שלטונית שמחייבת סגירה של התיק. פרקטיקה נלוזה וחמורה הרבה יותר מעצם העלמת המס. אבל למרבה הצער אין שום סיכוי בעולם שמנדלבליט יעשה את זה. הוא כבר הוכיח שהוא ושיקול דעת ציבורי ואחראי הם שני קווים מקבילים שלעולם לא נפגשים".

 

בכפוף לשימוע: היועמ"ש החליט להעמיד לדין את דרעי בגין עבירות מס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו