Hadas Parush/Flash90

יעלון פורש מיש עתיד ומקים מפלגה; לפיד: "מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך"

יעלון החליט על התמודדות נפרדת מיש עתיד וכבר תלה שלטי חוצות של מפלגתו "תלם". ההכרזה צפויה מחר. כמו כן, ישנן הערכות שלאחר התפטרותו של פרופ' חגי לוין, הוא יחבור למפלגה. המפגינים נגד נתניהו השיקו את "המפלגה הדמוקרטית"

חבר הכנסת ושר הביטחון לשעבר משה יעלון עוזב את יש עתיד וצפוי להודיע מחר (ראשון) על ריצה עצמאית בבחירות. לפי גורמים בתל"ם, "ההכרזה צפויה בקרוב מאד, כנראה כבר מחר", ובנוסף נמסר כי "הפרידה מלפיד היא ברוח טובה מאד". בנוסף, המפלגה החלה לפרסם שלטי חוצות עם הסיסמה "בוגי למען ישראל".

יו"ר המפלגה יאיר לפעד צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מעריך ומכבד מאוד את יעלון ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך". בשבועות האחרונים יעלון ולפיד ניהלו שיחות על המשך שיתוף הפעולה בבחירות הקרובות, אך לא הצליחו להגיע להסכמות. לפיד הציע ליעלון מקום בצמרת יש עתיד אך דרש ממנו לוותר על מפלגת תל"ם ולהשתלב באופן מלא במפלגתו; יעלון סירב לוותר על עצמאותו.

בתוך כך, פרופ' חגי לוין, ראש איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, התפטר מתפקידו בוועדת המומחים המייעצת למשרד הבריאות, והוא אחד השמות הבולטים שמוזכרים בבורסת השמות של רשימת יעלון. לאחרונה נקט פרופ' לוין קו ביקורתי מאוד כלפי מערכת הבריאות ושיטת הניהול של משבר הקורונה.

בהודעה שפרסם לוין אמר: "לנוכח גודל השעה, הצורך לרפא את ישראל והאיומים החמורים על בריאות הציבור בתקופה זאת, ולנוכח השפל הפוליטי והערכי, אני חש מחויבות עמוקה לבחון את הדרך שבה אוכל להשפיע במידה הרבה ביותר לטובת הציבור בישראל. לאור זאת אני מודיע על סיום תפקידי כחבר בקבינט המומחים הלאומי של מגן ישראל".

"אני, כמו גם רוב מומחי בריאות הציבור בישראל, סבור כי הציבור בישראל נפל קורבן לקונספציה שגויה של מקבלי ההחלטות בדרג הפוליטי. למרות מאמצים שונים שלנו ושל גורמים אחרים במשרד הבריאות לקדם גישת קידום בריאות ובריאות הציבור להתמודדות עם המשבר, גישה זאת לא נוסתה בישראל באופן כוללני. במקום גישה טוטליטרית-משטרתית, צריך היה לפעול בשיתוף פעולה אמיתי ושקיפות עם הציבור".

בתוך כך, במהלך ההפגנה הערב בכיכר פריז השיקו קבוצת פעילים בולטים במחאה נגד נתניהו את "המפלגה הדמוקרטית", שצפויה להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. המפלגה תערוך בחירות מקדימות, בהן חברות וחברי המפלגה יוכלו לבחור את הנהגתה ואת רשימתה. ברשימת המועמדים נמצאים כמה מהפעילים הבולטים של המחאה נגד נתניהו: ישי הדס, חיים שדמי, סדי בן שטרית ועוד.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מחאה של מפגרים מסוממים שבאים להפיץ מחלות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו