צילום: משטר האייטולות

יועץ שליט איראן דורש: "להסיר את מנגנון הסרת הסנקציות מהסכם הגרעין"

איראן דורשת את הסגרת מנגנון הסנפבק מהסכם הגרעין אם השיחות עם המעצמות יחודשו - כך אמר יועץ בכיר של המנהיג העליון עלי חמינאי. עלי אכבר ויליאתי: "המנגנון הזה, שהוא סעיף לא הגיוני, צריך להתבטל אם יהיה עוד משא ומתן" את הדברים אמר בראיון לכלי תקשורת איראני

איראן דורשת את הסגרת מנגנון הסנפבק מהסכם הגרעין אם השיחות עם המעצמות יחודשו – כך אמר יועץ בכיר של המנהיג העליון עלי חמינאי. עלי אכבר ויליאתי אמר: "המנגנון הזה, שהוא סעיף לא הגיוני, צריך להתבטל אם יהיה עוד משא ומתן" את הדברים אמר בראיון לכלי תקשורת איראני, והם פורסמו באתר האינטרנט של חמינאי.

עוד אמר היועץ המיוחד: "מלכתחילה, המנהיג העליון לא היה מרוצה מהסוגייה של מנגנון ההפעלה וזה נעשה בניגוד לרצונו".

ב'וואלה' הזכירו כי במסגרת הסכם הגרעין שנחתם ב-2015, איראן צמצמה את תכנית הגרעין שלה תמורת הסרת הסנקציות האמריקניות והבינלאומיות. העסקה כללה מנגנון להחזרה אוטומטית של הסנקציות של האו"ם אם איראן תפר את ההסכם, שבו נדרשת טהראן להשעות את כל הפעילות הקשוה להעשרה גרעינית ועיבודה מחדש, כולל מחקר.

למרות הרצון של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לחדש את הדיפלומטיה עם איראן, יו"ר סבא"א הזהיר אתמול כי נותרו כמה שבועות בלבד לחידוש ההסכם מאחר שטהראן החלה להעשיר אורניום לרמות גבוהות יותר ואיימה לגרש את הפקחים של האו"ם בחודש הבא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו