הקפיטול תחת עוצר

לקראת השבעת ביידן: מתיחות שיא בארה"ב, 21,000 חיילים יגיעו לקפיטול

ראש ה-FBI כריס ריי אמר הלילה שעד כה נעצרו כ-100 חשודים בהתפרעויות, מתוך 200 חשודים מוכרים. ריי: "אנחנו יודעים מי אתם, וסוכני ה-FBI ימצאו אתכם, העצה שלי לאנשים שחושבים ללכת בעקבות הפורעים, היא להישאר בבית"

שבוע לאחר המהומות בקפיטול, כוחות הביטחון בארה"ב ממשיכים במצוד הנרחב שלהן אחר הפורעים שהשחיתו ופרצו לבניין הקונגרס בוושינגטון בניסיון למנוע את ההצבעה על אישור ניצחונו של ג'ו ביידן, האחרון יושבע לנשיא ביום רביעי בשבוע הבא – את הפרטים מביאים באתר 'ווינט'.

ראש ה-FBI כריס ריי אמר הלילה (בין חמישי לשישי) כי עד כה נעצרו כ-100 חשודים בהתפרעויות, מתוך 200 חשודים מוכרים. ריי אמר: "אנחנו יודעים מי אתם, וסוכני ה-FBI ימצאו אתכם, העצה שלי לאנשים שחושבים ללכת בעקבות אלו שלקחו חלק בפעילות שראינו בשבוע שעבר היא להישאר בבית, תראו מה קורה לאנשים שהיו מעורבים במצור על הקפיטול".

לעצורים הצטרף הלילה מתפרע נוסף שהפך לאחד מסמלי המהומות, לאחר שתועד מניף את דגל הקונפדרציה בהיכלי הקונגרס האמריקני. הנפת הדגל הזה, של גוש המדינות תומכות-העבדות ממלחמת האזרחים, עוררה זעם בקרב אמריקנים רבים.

קווין סירגיד, נתפס בדלאוור לאחר שבנו התרברב בפני עמית לעבודה שאביו היה אחד המתפרעים בקפיטול. אדם נוסף שנעצר הלילה, הוא כבאי בפנסיה מפנסילבניה, שזוהה כמי שתועד באחד מהסרטונים שהופצו מהקפיטול משליך מטף כיבוי על השוטרים במהלך המהומה.

כמו כן ישנה עצורה נוספת, מדובר באישה שתועדה בתוך מליאת הסנאט עם שלט שעליו היה כתוב "הילדים בוכים למען צדק". האישה, כריסטין פריולה, עבדה כתרפיסטית בבית ספר בעיר קליבלנד, ונעצרה לאחר שה-FBI קיבל טיפ מאדם שזיהה אותה בתמונות שהופצו בטוויטר.

חשוד נוסף שנעצר הלילה הוא קצין לשעבר בחיל האוויר האמריקני, שתועד נושא בהסתערות על הקפיטול אזיקונים. תובע בטקסס שם נעצר האיש, לארי רנדל ברוק ג'וניור בן ה-53, אמר כי הוא התכוון באמצעות האזיקונים הללו "לקחת בני ערובה". שופט מקומי שחרר אותו למעצר בית.

בצל האירועים החמורים שהתרחשו בגבעת הקפיטול, בארה"ב מעלים כוננות לקראת טקס ההשבעה של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן שיתקיים בשבוע הבא, אלפי חיילים של המשמר הלאומי נשלחו לוושינגטון, וסוכנות הידיעות AP מדווחת כי מספרם כעת עומד על כ-7,000. עד להשבעת ביידן, יגיע מספר החיילים לכ-21,000.

עם כמה עשרות מהם שעמדו מחוץ לקפיטול שוחח הלילה סגן הנשיא מייק פנס. הוא הודה להם על שהם מספקים לדבריו ביטחון ב"זמן כה חשוב בחייה של האומה שלנו".

פנס, הבטיח הלילה במהלך מפגש עם ראש ה-FBI כריס ריי, שעסק בהיערכות להשבעת ביידן, כי חילופי השלטון ייערכו באופן סדור ובטוח. "כולנו חווינו את היום ההוא – 6 בינואר".

סגן הנשיא היוצא הבטיח כי ביידן וסגניתו קמלה האריס יושבעו ב-20 בינואר, "באופן שיהיה תואם להיסטוריה שלנו ולמסורת שלנו, ובדרך שתעניק כבוד לעם האמריקני ולארה"ב". פנס הדגיש בדבריו את הסרטון שפרסם בלילה שעבר טראמפ, ובו גינה הנשיא היוצא את המתפרעים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו