Adam Schultz / Biden for President

דיווח: גורמים מטעם ג'ו ביידן במגעים עם טהרן לחזור להסכם הגרעין

על פי הדיווח כבר בימים אלו, גורמים מטעם הנשיא הנכנס מנהלים מגעים שקטים עם הממשל האירני בעניין החזרה להסכם הגרעין. ישראל עודכנה על המגעים על ידי גורמים אמריקניים. עוד מעריכים בישראל כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לא יתקוף באירן בימיו האחרונים בתפקיד

לקראת חילופי הממשל בארה"ב, נרשמת דריכות בישראל סביב החזרה להסכם הגרעין עם איראן. הערב דווח כי כבר בימים אלו, גורמים מטעם הנשיא הנכנס ג'ו ביידן מנהלים מגעים שקטים עם הממשל האירני.

נשיא ארה"ב הנכנס ג'ו ביידן יושבע ביום רביעי הקרוב, והערב דווח לראשונה ב'חדשות 12' כי אנשים מטעמו כבר החלו לגשש מול איראן בעניין החזרה להסכם הגרעין.

על פי הדיווח המטריד ישראל עודכנה על המגעים על ידי גורמים אמריקניים. עוד מעריכים בישראל כי טראמפ לא יתקוף באירן בימיו האחרונים בתפקיד. ישראל מצידה דוחפת להסכם גרעין משופר וארוך טווח, שמכיל גם הגבלות על טילים בליסטיים ועל פעילות הטרור חובקת העולם של האיראנים.

עוד דווח כי בשבוע שעבר ראש המוסד יוסי כהן סיכם כהונה בביקור רשמי בוושינגטון, שם הוא נפגש עם הצמרת הביטחונית ועם מזכיר המדינה מייק פומפאו.

באותו ביקור, שוחח יוסי כהן עם ראש הצמרת הביטחונית העתידי, שביידן מתכוון למנות עם חילופי השלטון. זאת, על מנת לאפשר העברת מקל חלקה והמשך היחסים הקרובים ושיתוף הפעולה בין המדינות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו