יוסי אלוני פלאש 90

'יתד נאמן' במתקפה על סמוטריץ': "לאומן מסוכן, מפד"לניק של פעם"

"הוא חבר כנסת פעיל, חביב, חייכני, סימפטי ומסביר פנים. במקרים רבים, הוא מציג רהיטות לשון בשעת מאבקים על צביונה היהודי של מדינת ישראל. עם זאת, מדובר בלאומן מסוכן שעלול להצית את כל האזור באש של נקמה" • 'יתד נאמן' במאמר מערכת הבוקר מסביר לקוראיו מה, לדעתו, הוא הפרצוף האמיתי של הח"כ הדתי לאומי שמצליח לסחוף אחריו לא מעט צעירים חרדים

תחת הכותרת "הכר את האוהב", הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' מתייחס היום (ג') במאמר המערכת לסחף של צעירים חרדים אחר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', וכותב "כי מדובר בלאומן מסוכן שעלול להצית את כל האזור באש של נקמה".

במאמר אמנם מצוין אופיו החם והחברותי של סמוטריץ', עם אזכורים לתמיכתו בעולם התורה בלא מעט מקרים, אך זה נובע ממקום אחר לחלוטין, לטענת הכותב: "בצלאל סמוטריץ' אומנם מתייצב כדובר רהוט מול כל דבר שהוא סבור שזו יהדות, ועושה זאת בכישרון. אבל בסופו של דבר מדובר בחבר כנסת ושר לאומני שמייצג אינטרסים סקטוריאליים. שלא כמו חברו בנט, סביר להניח שברגע המבחן הוא לא יפגע בלומדי התורה ויצביע נגדם, אבל בזכות הדאגה לציבור שלו הוא כנראה ידאג גם לאחרים, החרדים, אם זה יתאים להבנתו".

בסוגיית הציות לגדולי התורה מצוטט סמוטריץ' כאומר "אצלנו קודם כל לא מחלקים הוראות, הקשר קצת אחר. יש לנו הרבה ת"ח שאני בקשר אתם, בהתייעצות, בחשיבה – החלטות, בסוף אני מקבל כפוליטיקאי".

"אם לשפוט על פי התבטאויותיו של בצלאל סמוטריץ', הוא לא חושש שמא הדרך להר הבית, שהוא דוגל ב"כיבושו", תעבור בהר הזיתים. באתר "כיפה" צוטט: "הייתי מקים בית כנסת בהר הבית היום בבוקר… לו אני ראש ממשלה אני הבוקר סוגר את ההר לתיפלת ערבים ומקים בית כנסת ליהודים ואם תמשיכו בטרור ההר יישאר סגור לערבים ויהיו רק יהודים. אני קורא לנתניהו לפתוח את הר הבית ליהודים. שר התחבורה (לשעבר) דורש מנתניהו לכנס את הקבינט ולקבל החלטה לפתוח את ההר לעליית יהודים: "אם אין לך אומץ לקבל את ההחלטה הזו לבד כנס אותנו וניקח אנחנו את האחריות".

"אי אפשר לבטל שכר שיחה נאה בדברים שהם מלחמות על "הצביון היהודי של מדינת ישראל", אבל על ה"תחבולות" ועל ה"תעשה לך מלחמה", הוא יתייעץ ויקבל החלטות לבדו, כהודאת בעל דין. בשורה האחרונה, מדובר באותו מפד"לניק של פעם. עולם כמנהגו נוהג", חותם כותב המאמר.

.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המאמר בשתי משפטים:
א. הוא ימני, בעד שליטה יהודית על הר הבית
ב. הוא לא מקשיב ל'מועצת'

בשתי מילים:
תצביעו 'ג' (לא משנה למה)

ג' משקשקים מסמוטריץ'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו