צילומסך טוויטר

השגריר ארדן: "ג'ו ביידן וצוות הממשל אוהדים מאוד את ישראל"

גלעד ארדן הבהיר כי למרות שהממשל החדש קאוהד את ישראל, לא נוכל לתת יכולות גרעיניות בידי משטר האייתוללות מה שיהווה סכנה קיומית לעתיד ישראל. עם זאת העריך השגריר כי "יש בסיס רב לאופטימיות וצפויות לנו שנים של הרחבת שיתוף הפעולה עם ארצות הברית לתחומים נוספים"

שגריר ישראל לארצות הברית ולאו"ם גלעד ארדן התייחס הבוקר (חמישי) להשבעת ג'ו ביידן לנשיא ארצות הברית ולחשש מהממשל החדש. ארדן הבהיר כי הזרם המרכזי של הממשל החדש ושל המפלגה הדמוקרטית "אוהד מאוד את ישראל ורואה בה בעלת ברית חשובה" – את הדברים אמר ל'כאן'.

השגריר ארדן אף התייחס לאפשרות העולה כי הנשיא הנכנס ירצה לחזור להסכם הגרעין עם איראן: "לא כל מחלוקת היא בהכרח משבר".

עם זאת הדגיש כי יכולות גרעיניות בידי משטר האייתוללות יהיו סכנה קיומית לעתידה של מדינת ישראל ובנושא הזה אין פשרות ואין פוליטיקה. לדבריו: "יש בסיס רב לאופטימיות וצפויות לנו שנים של הרחבת שיתוף הפעולה עם ארצות הברית לתחומים נוספים".

שר החינוך יואב גלנט התייחס גם הוא להשבעה וציין את היותה של ארצות הברית בעלת ברית של ישראל הרבה שנים. בריון ל'כאן ב' הבהיר גלנט כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יודע לעבוד גם עם ממשלים דמוקרטיים וגם עם רפובליקניים.

גלנט הזכיר את ממשל ברק אובמה ואמר כי נתניהו הצליח להגיע להסכמות גם עם ממשלו: "הסכם הגרעין עם איראן היה בעייתי מאוד, אך לא נדבר עם האמריקנים בקווים אדומים", אמר גלנט בריאיון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו