David Cohen/Flash90

ניצחון לבני גנץ: חוק הקנסות יעלה להצבעה ביום ראשון; הסגר יוארך?

יו"ר כחול לבן התעקש ובליכוד נכנעו: יו"ר הכנסת הודיע כי ביום ראשון יצביעו על הצעת החוק להעלאת הקנסות כפי הניסוח המקורי - מה שסולל את הדרך לאישור הארכת הסגר, עם הסרת האולטימטום שהציב בני גנץ שלא לכנס את ישיבת הממשלה בנושא

האיום של שר הביטחון בני גנץ שלא להסכים להארכת הסגר עד לאישור חוק הקנסות, הצליח. יו"ר הכנסת, יריב לוין, הודיע הבוקר (שישי) כי מליאת הכנסת תכונס באופן חריג ביום ראשון הקרוב להצבעה על הגדלת הקנסות למפירי הנחיות הקורונה.

בהודעה מטעמו נמסר כי "בעקבות פנייתו של יו"ר הכנסת לסיעות הבית, הוסרו ההתנגדויות לכינוס המליאה ביום ראשון על מנת להצביע בקריאה שנייה ושלישית על חוק הקנסות. לפיכך, המליאה תכונס בהסכמה ביום ראשון בשעה 14:00".

ישיבת הממשלה אתמול נדחתה, מה שהוביל לחשש כי הסגר יסתיים ביום ראשון בחצות הלילה, ורק ביום שני – אחרי אישור הכנסת את חוק הקנסות, ידונו בהארכת הסגר, מה שהיה מוביל ליממה של התקהלויות שעלולה להביא לעליה נוספת בתחלואה.

בסביבת ראש הממשלה תקפו אתמול במילים קשות את בני גנץ וטענו כי בגלל שיקולים פוליטיים והעובדה שהוא עומד בסקרים קרוב לאחוז החסימה, הוא מתנהל בצורה פופוליסטית בנושא כה חשוב כמו המאבק בקורונה.

אך בסופו של דבר, האולטימטום של יו"ר כחול לבן הכניע את הליכוד, ומתוך מטרה שלא לאפשר מצב בו הסגר לא מוארך, הוחלט לכנס את מליאת הכנסת ביום ראשון ולהצביע על חוק הקנסות בניסוחו המקורי.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר מוקדם יותר היום, "עלול להתרחש כאן ביום ראשון בחצות משהו מסוכן: בגלל משחקים פוליטיים הסגר יסתיים, ההגבלות יוסרו כליל וההפקרות תחגוג. כך תהפוך מדינת ישראל למדגרת קורונה בלתי נשלטת".

"נותר לי רק לבקש מכם, חברים – תהיו אתם אחראים ותמשיכו לקבל על עצמכם את ההגבלות גם אם לא חייבים. תשמרו על עצמכם, על המשפחה, על החברים. פוליטיקאים מופקרים לא מחייבים אתכם גם לנהוג בהפקרות. בריאות לפני הכל!"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו