דובאי. צילום: ויקיפדיה

פירות הסכם הנורמליזציה: דיווח – הסחר בין ישראל לדובאי הגיע ל-272 מיליון דולר

על פי הדיווח היקף הסחר הימי של דובאי עם ישראל הסתכם ב-22 מיליון דולר, בעוד שבהובלה האווירית הסכומים הגיעו ל-257 מיליון דולר. רוב הייבוא כולל מוצרים כמו ירקות ופירות, יהלומים ועוד. באבו דאבי אומרים כי הסכום צפוי להגיע לכארבעה מיליארד דולר בשנים הקרובות

חמישה חודשים מאז נחתם הסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, והסחר בין המדינות הגיע לסכום של כ-272 מיליון דולר – כך עדכן הערב (מוצאי שבת) משרד התקשורת באבו דאבי. על פי הדיווח ב'וואלה' במשרד התקשורת באבו דאבי אמרו כי הסכום צפוי להגיע לכארבעה מיליארד דולר בשנים הקרובות.

לפי הנתונים של שירותי המכס בדובאי, סכומי הייבוא בסחר בין המדינות בין החודשים ספטמבר 2020 ועד ינואר 2021 נאמדים ב-88.5 מיליון דולר. זאת, בעוד סכומי הייצוא הם 165 מיליון דולר. ממשרד התקשורת נמסר כי הם מאמינים שבשנים הקרובות יתווספו כ-15 אלף משרות באמירויות בעקבות סכומי הסחר הגבוהים.

עוד דווח ב'וואלה' כי מנכ"ל המכס בדובאי הצהיר כי היקף הסחר הימי של דובאי עם ישראל הסתכם ב-22 מיליון דולר, בעוד שבהובלה האווירית הסכומים הגיעו ל-257 מיליון דולר. רוב הייבוא של דובאי מישראל כולל מוצרים כמו ירקות ופירות, יהלומים, מכשירים אלקטרוניים, רפואיים ומכניים. רוב הייצוא לישראל כולל יהלומים, טלפונים חכמים, חלקי מנוע ובשמים.

כזכור, הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות נחתם בחודש ספטמבר האחרון לאחר מאמצי ממשל נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ. ההסכם שנחתם קבע כי שתי המדינות יכוננו יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה, וכי יחסיהן יתקיימו בהתאם לאמנות האו"ם, כשהצדדים להסכם מכבדים זה את ריבונותו של זה ומתחייבים לפתור סכסוכים בדרכי שלום בלבד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו