צילום: Oren Ben Hakoon/POOL, Yonatan Sindel/Flash90

יאיר לפיד ואיתמר בן גביר מתכתשים: מי יקים ממשלה עם תומך טרור?

ארבע הודעות שונות בפער של דקות שיגר לאוויר העולם ח"כ יאיר לפיד נגד הריצה של עו"ד איתמר בן גביר לכנסת, אותו כינה "תומך טרור". בעוצמה יהודית לא נותרו חייבים והזכירו כי יש עתיד תמכה בהקמת ממשלה יחד עם תומכי הטרור מהמפלגות הערביות

בניסיון לייצר שיח ולהדביק את הריצה של עו"ד איתמר בן גביר לכנסת אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוציא תוך דקות ספורות ח"כ יאיר לפיד 4 הודעות שונות בנושא. כמצופה, במהירות הוציאו בעוצמה יהודית ובמפלגת הציונות הדתית הודעות תגובה.

בהודעה הראשונה תהה לפיד: "הטענות של הליכוד שלא יישבו עם בן גביר הן בדיחה גרועה. אם הם לא יישבו איתו, למה נתניהו כל כך התאמץ להכניס את תומך הטרור הזה לכנסת?".

בהודעה השנייה כתב לפיד: "הניסיון של סמוטריץ' לטעון שבן גביר זה "בלוק טכני" היא בדיחה גרועה. אתה רץ לכנסת במפלגה אחת עם תומך טרור, אתם מפלגת ברוך גולדשטיין".

בהודעתו השלישית כתב יו"ר יש עתיד: "מפלגת ברוך גולדשטיין של בן גביר וסמוטריץ׳ היא מפלגת לוויין שהקים נתניהו. מאז הוא ירד למחתרת כדי שנשכח. לא נשכח".

בהודעה הרביעית והאחרונה כתב: "מפלגת ברוך גולדשטיין שהקים נתניהו עם בן גביר וסמוטריץ׳ קוראת לעצמה ״הציונות הדתית״. הציונות הדתית טובה מזה. בהרבה".

בתגובה מסר עו"ד איתמר בן גביר, יו"ר מפלגת עוצמה יהודית: "לפיד בלחץ וטוב שכך. החיבור בציונות הדתית שוב יזרוק אותו לאופוזיציה ויביא ל-61 מנדטים לממשלת ימין. מבחינתו של לפיד, הקמת ממשלה בתמיכת בל"ד, עם המעריצה של הרוצח סמיר קונטאר ועם היועץ הבכיר של ערפאת היא לגיטימית".

בן גביר הוסיף כי "בבחירות האלו עם ישראל יצטרך לבחור בין ממשלה בה יזבק היא שרת החינוך ואחמד טיבי הוא שר הביטחון, לבין ממשלת ימין חזקה עם ציונות דתית גדולה".

ממלגת הציונות הדתית נמסר בתגובה: "סדרת הציוצים של לפיד מעידה על הלחץ בו הוא מצוי. אל מול הפירוד ורסיסי המפלגות בשמאל אנחנו לקחנו אחריות והתחברנו ובזכות זה תוקם כאן בעז"ה ממשלת ימין שתשאיר את לפיד להתייבש עוד הרבה שנים באופוזיציה. ממשלה שתשמור על הזהות היהודית במדינה, תתקן את מערכת המשפט, תפתח את ההתיישבות ותקדם את ערכי הציונות הדתית והימין".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו