David Cohen/Flash90

ממשל ביידן מסתייג מההכרה ברמת הגולן: "שאלה משפטית"

"אם שמים בצד את העניין החוקי - השליטה בשטח חשובה לביטחון ישראל. את השאלות המשפטיות נבחן אם המצב בסוריה ישתנה", אמר שר החוץ האמריקני כאשר נשאל על הכרת ממשל טראמפ בריבונות הישראלית על רמת הגולן

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, נשאל הלילה, כשנתיים אחרי ההכרה האמריקנית על ידי ממשל טראמפ בריבונות הישראלית על רמת הגולן – והתנער ממנה.

האם ממשל ביידן לא יכיר בריבונות הישראלית על השטח? בריאיון ל-CNN אמר שר החוץ האמריקני כי יש שאלות משפטיות בנושא, אך הבהיר כי כל עוד אסד שולט בסוריה, הם מבינים כי השליטה במקום חשובה לישראל.

"כששמים בצד את העניין החוקי, כעניין מעשי – הגולן חשוב מאוד לביטחון ישראל כל עוד אסד שולט בסוריה והנוכחות האירנית בסוריה נמשכת. שאלות משפטיות הן עניין אחר – ואם המצב בסוריה ישתנה – נבדוק אותן, אך אנחנו לא קרובים לשינוי בסוריה".

בלינקן התייחס בדבריו גם למשטרו הנוכחי של בשאר אסד ולנוכחות המיליציות הפרו-איראניות בסוריה, ואמר כי הם מהווים "איום ביטחוני משמעותי על ישראל".

המזכיר האמריקני בירך על הסכמי אברהם שנערכו בתיווכו של ממשל טראמפ, והכיר באפשרויות שנפתחו בתחומי הסחר, התיירות והקשרים בין ישראל לעולם הערבי, אבל הבהיר שהם אינם תחליף להסדר שלום מול הפלסטינים.

עם זאת הוסיף, "זה לא אומר שהאתגרים שביחסים בין ישראל לפלסטינים הסתיימו. הם לא הולכים להיעלם. נצטרך לדון בכך, אבל קודם כל ישראל והפלסטינים צריכים לדון בכך", תוך כדי שהוא מביע תמיכה ברעיון של שתי מדינות לשני עמים.

"האמת הכואבת היא שיש דרך ארוכה עד שנראה פריצת דרך לשלום ופתרון סופי לבעיות בין ישראל לפלסטינים והקמת מדינה פלסטינית. בתור התחלה אנחנו צריכים לראות שאף צד לא נוקט במהלכים חד-צדדיים שהופכים את קידום תהליך השלום לקשה יותר. אני מקווה שנראה את שני הצדדים מייצרים תנאים שיאפשרו משא ומתן שיוביל לשלום".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קודם כל שביידן ידון על החזרת שטחים לאינדיאנים אצלו באמריקה ואח"כ שיגיד לנו מה בדיוק לא חוקי אצלנו .דמוקרטים צבועים בושה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו