סלומון טקה. צילום: באדיבות המשפחה

בהחלטת המפקד הנכנס: הקצין המואשם בגרימת מותו של סלומון טקה ישוב לתפקידו

במשטרה החליטו להחזיר את הקצין שירה למוות בצעיר לשירות פעיל, והוא מונה לקצין מבצעים בצפון. הוא יתחיל את עבודתו ביום ראשון הקרוב. ההחלטה התקבלה על ידי מפקד מחוז חוף הנכנס ניצב יורם סופר. עורך דינו של הקצין יאיר נדשי אמר: ״מברך על ההחלטה להחזיר את הקצין לשירות"

מפקד מחוז חוף הנכנס ניצב יורם סופר החליט היום (חמישי) להשיב לעבודתו את הקצין המואשם בגרימת מותו של סלומון טקה, המפקד סופר הודיע על כך לקצין בפגישה שערך עמו. זהותו עדיין אסורה בפרסום, והוא ישוב לתפקידו בפועל ביום ראשון הקרוב.

עורך דינו של הקצין יאיר נדשי אמר: ״מברך על ההחלטה להחזיר את הקצין לשירות פעיל. הגיעה העת להחזיר את הקצין למקומו הטבעי בשירות משטרת ישראל וכפי שטענו מלכתחילה".

כזכור, סלומון טקה נורה בידי שוטר בשכונת קריית חיים בחיפה ביוני 2019. משפחתו הגישה לאחר המקרה תביעת נזיקין נגד משטרת ישראל וקצין המשטרה שירה בו – בסכום של 2.5 מיליון שקלים בגין רשלנות.

לפי דוברות משרד המשפטים, "ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, שקלול מכלול נסיבות האירוע והטענות שנשמעו בהליך השימוע בעניינים אלה ואחרים". על פי כתב האישום, קצין המשטרה פעל ברשלנות כשגרם למותו, כש"רשלנותו באה לידי ביטוי בעיקר בכך שביצע ירי לעבר האספלט, ולא הסתפק, לכל היותר, בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו