הילדים במתח? עושים סדר בתחזית: האם יירד שלג בירושלים?

ההבדלים בין המודלים השונים, והאם התחזית מדוייקת יותר מארבעה ימים מראש: הצהרה על הסיכוי שירד שלג בירושלים ביום רביעי הקרוב, הכניס את הירושלמים, ילדים ומבוגרים, לכוננות - האם יתעוררו לבוקר לבן?

מי לא אוהב שלג? בימים האחרונים, לראשונה מאז תחילת החורף הנוכחי, נראה כי יש סיכוי ממשי שיירד שלג בעיר הקודש ירושלים כבר ביום רביעי הבא. האומנם?

נכון, כאשר בחוץ השמש זורחת והחום מתעתע בנו כביכול אנחנו בימי הקיץ, קצת קשה לחשוב על שלג בימים הקרובים, אך מתברר כי באמצע השבוע הבא, מזג האוויר צפוי לעבור שינוי של ממש.

גשם, ברד, סופות רעמים והתקררות ניכרת – זה רק חלק ממה שמצפה לנו, לפי תחזית מזג האוויר, החל מיום ששני בערב תחול ירידה בטמפרטורות, וביום שלישי כבר יהיה חורפי.

נחום מליק, חזאי 'מטאו טק' אומר כי ביום שלישי הבא, יתחיל מזג האוויר החורפי וצפוי לרדת שלג בחרמון, ובהמשך גם בגולן ובהרי הגליל. ביום רביעי צפויה ירידה חדה בטמפרטורות. שלג יוסיף לרדת בהרי הצפון, והוא צפוי להתפשט אף להרי המרכז כולל לאזור ירושלים.

אורי בץ, בתחזית המתפרסמת מידי יום ב'חדשות JDN' אומר כי ביום שלישי ירד שלג בחרמון בשעות הלילה. ביום רביעי, סופת שלגים תתחולל בחרמון, שלג ירד גם בהרי הגליל. סיכוי לשלג קל מאוד גם בהרי המרכז.

בתחזית של אתר ירושמיים, הבודק במודל שונה רק את התחזית של העיר ירושלים, נכתב כך בתיאור של יום רביעי הבא: רוחות עזות, גשם, ברד וגראופל משעות הצהריים, יתכן שעוד קודם, לא סופי.

באתר של השירות המטאורולוגי הישראלי, אין כרגע כל התייחסות ליום רביעי הקרוב, שכן הם מפרסמים את תחזית מזג האוויר לשלושת הימים הקרובים בלבד.

דני רופ כותב בתחזית שהוא מפרסם באתר וויינט, כי בימים רביעי וחמישי מזג האוויר יהיה סוער ומאוד קר. קיים סיכוי לשלג בהרי המרכז והצפון מעל גובה 600 מטר, בעיקר בין רביעי בערב לחמישי בצהריים.

עם זאת חשוב לציין, מדגיש דני רופ, שתחזית מעבר לארבעה ימים קדימה היא לא מדויקת, ויכולים להיות עוד שינויים רבים בנוגע לזמן והעוצמה של הגשם והשלג.

כך, לפי המודלים המפרסמים תחזיות ליום רביעי הבא, יש סיכוי גבוה שהירושלמים יצפו במצע לבן. שלג או גראופל? תלוי במודל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו