צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

תחקיר גורמי הביטחון: כך חצתה הנערה הישראלית ממודיעין עילית לסוריה

על פי הדיווח לאחר שהנערה שחצתה את הגבול, היא החלה לצעוד באחד הנחלים וירדה בשיפוליו לכיוון סוריה, עד שהגיעה לאחד הכפרים שבאזור. צה"ל לא ידע על חציית הגבול בזמן, ועד כה לא אותר המיקום שבו חצתה. בשעות אלו מתמשכים המגעים להשבתה

הצעירה הישראלית הכלואה בסוריה חצתה את הגבול לפני שבועיים למרות שבאזור שרר מזג אוויר קשה, שכלל רוחות עזות, גשם וקור – כך עלה היום (חמישי) מהתחקיר התקרית לפי גורמי ביטחון שפורסם ב'וואלה'.

על פי הדיווח לאחר שהנערה שחצתה את הגבול, היא החלה לצעוד באחד הנחלים וירדה בשיפוליו לכיוון סוריה, עד שהגיעה לאחד הכפרים שבאזור. צה"ל לא ידע על חציית הגבול בזמן אמת, ועד כה לא אותר המיקום המדויק שבו חצתה. בשבועות האחרונים מאז חציית הישראלית, צה"ל הגביר את רמת הרגישות מול רועי צאן באזור הקו הכחול. גורמי ביטחון העריכו כי מעצר שני רועי הצאן בוצע בהנחה שישמשו כקלף מיקוח למשא ומתן עתידי.

לאחר שהתקבלה הפנייה מצד גורמים רוסים בסוריה על המקרה, התבצע תחקיר מעמיק שהעלה כי הישראלית חצתה את הגבול מישראל לסוריה במרחב שאין בו גדר, וגם לא מכשול מעכב. לפי הערכות גורמי הביטחון, הצעירה עברה בשטח המוגדר כ"אזור מת" לתצפיות ומעקב, ולכן עד כה לא אותרה תמונה מדויקת או סרטון וידאו שמתעד את החצייה באזור.

על פי התחקיר הצה"לי שפורסם ב'וואלה' התצפיתניות והסנסורים הקיימים במרחב לא התריעו על כל אירוע חשוד במקום. גורמי הביטחון הדגישו כי למרות שהחצייה לא תועדה ואין במרחב גדר, יש לצה"ל בשטח אמצעי איסוף וסנסורים, שיודעים לזהות חצייה משטח סוריה לישראל בכל המרחב.

בתוך כך, העיתונאי עמוס הראל חושף ב׳הארץ׳ כי הצעירה הישראלית שחצתה את הגבול ב-2 בפברואר, ניסתה בעבר לחצות את הגבול – עם רצועת עזה – אולם נבלמה אז בידי כוח צה״ל. בשעות אלו מתמשך המשא ומתן בתיווך רוסי להשבתה כאשר לפני זמן קצר שוחררו שני רועי צאן מישראל כאשר ככל הנראה מדובר בתהליך של המשא ומתן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו