גבול לבנון, אילוסטרציה. צילום: Hadas Parush/Flash90

דיווחים: לפני שחצתה לסוריה – הצעירה הישראלית סיירה בגבול לבנון

על פי הדיווחים במהלך חודש אוקטובר נסעה הצעירה ממודיעין עילית בכביש הצמוד לגבול לבנון, בג'יפ אזרחי ועם חלון פתוח. באותם ימים צה"ל היה בשיא המתיחות לקראת פיגוע נקמה של חיזבאללה שהבטיח לנקום על חיסול של פעיל הארגון ליד דמשק בחודש יולי אשתקד

מתיעודים שפורסמו בלבנון בסוף השבוע ולפני כחצי שנה עולה כי הצעירה הישראלית שהוחזרה בשבוע שעבר מסוריה במסגרת עסקת חילופי אסירים הייתה קרובה לסכנת חיים ממשית מהצד הלבנוני. את הדברים טוען היום (ראשון) עיתונאי לבנוני בשם עלי שוואב מרשת אל מנאר, המקורבת לארגון חיזבאללה. לדבריו, הצעירה התקרבה לגבול המדינה בתקופה של מתיחות מול ישראל ותועדה מקרוב ובבירור.

ב'ווינט' דווח כי במהלך חודש אוקטובר נסעה הצעירה בכביש הצמוד לגבול לבנון, בג'יפ אזרחי ועם חלון פתוח. באותם ימים צה"ל היה בשיא המתיחות לקראת פיגוע נקמה של חיזבאללה שהבטיח לנקום על חיסול של פעיל הארגון ליד דמשק בחודש יולי אשתקד. קצין בכיר בגזרה תפס את הצעירה באותה נסיעה צמודת גדר, הזהיר אותה מהסכנה שבכך והרחיק אותה מהמקום.

התמונות, שפורסמו בזמנו בכלי תקשורת בלבנון, הופצו על ידי חיזבאללה בטענה שמדובר ב"חיילת צה"ל בבגדים אזרחים" שעורכת תצפיות עבור הצבא. על אף הטענות הלבנוניות, לא התקבל כל אימות וודאי כי אכן מדובר באותה צעירה, אך הצהרותיה של הצעירה ברשתות החברתיות כי היא איננה מכירה בגבולות ומעוניינת לטייל במדינות ערב, מתאימות לאפשרות שחיפשה דרך להסתנן לשטחה של לבנון.

ב'חדשות 12' דווח כי נראה שמדובר ב"דפוס הפעולה" של הצעירה, שעמדה במוקד דיון ביטחוני בממשלה ועסקה בין-לאומית. אותה צעירה, ניסתה גם בעבר לחצות את הגדר לעזה ובהמשך גם ליריחו. במועד אחר, היא ניסתה לחצות גם את הגבול עם ירדן: בכל המקרים היא נתפסה ועצרו אותה. החצייה לסוריה, מתברר, היא המשך של אותו דפוס פעולה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו