מבנה בית המשפט העליון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90.

התערבות בוטה: בג"ץ הורה למדינה להכיר ב'גיור' הרפורמי והקונסרבטיבי

שופטי בית המשפט העליון בהחלטה תקדימית הורו היום (ב') למדינה להכיר ב'גיורים' הרפורמים והקונסרבטיבים לעניין חוק השבות • "ההחלטה מוטעה, מצערת מאד ותגרום מחלוקת וקרע קשה בעם. אתקן את החוק: רק גיור על פי ההלכה יהיה מוכר בישראל"

בית המשפט העליון ממשיך להתערב בקודשי ישראל: לפי זמן קצר הורו שופטי בג"ץ למדינה להכיר ב'גיורים' הרפורמים והקונסרבטיביים, לעניין חוק השבות. משמעות ההחלטה היא כל אדם שיעבור את ה'גיור' בצורה הלא הלכתית הזו, ייחשב על פי המדינה כיהודי.

לדבר זה יש השלכות רבות בפן ההלכתי כדוגמת נישואים, קבורה ועוד. עד היום הוכר 'גיור' שכזה רק אם נעשה בחו"ל, אך כאמור – החל מעתה, גם אם ה'גיור' המזויף נעשה בישראל – הדבר יתפוס בחוק השבות.

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף אמר בתגובה להחלטה: "החלטת בית המשפט העליון מצערת מאוד ופוגעת באופן חמור בשלמות עם ישראל, בית המשפט גם דחה את הבקשות להמתין עם הכרעתו עד לחקיקת החוק. מה שהרפורמים והקונסרבטיבים מכנים ׳גיור׳ אינו אלא זיוף של היהדות שמשמעותו היא הכנסת אלפי גויים לעם ישראל. יש לצפות מאנשי הציבור לפעול לתיקון מהיר בחקיקה של המצב ויפה שעה אחת קודם".

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגר״ד לאו אמר: מי שהתגיירו בגיור רפורמי ודומיו אינם יהודים, שום החלטת בג״צ כזו או אחרת לא תשנה את העובדה הזו. יש להצר על כך שבית המשפט בהחלטתו מאשר את הצפת מדינת ישראל בעולים אשר בינם לבין היהדות אין דבר. כל אחד מאזרחי ישראל צריך לשאול את עצמו בערב עצוב זה, במה מדינת ישראל היא מדינה יהודית כאשר כל נכרי יכול להיות אזרח מדינת ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו