Olivier Fitoussi/Flash90

פגישה שלישית בירדן: שר החוץ נפגש עם מקבילו הירדני

השניים דנו בקידום שיתופי פעולה מסחריים, כלכליים ואזרחיים בין המדינות וכן מול הפלסטינים, כמו כן דנו השרים בהתפתחויות האזוריות, המאבק המשותף בנגיף הקורונה וההזדמנויות והאתגרים שאלה מציבים בפני האזור

שר החוץ, גבי אשכנזי, נפגש היום (שלישי) בירדן עם מקבילו הירדני, איימן אל ספדי. השניים דנו בקידום שיתופי פעולה מסחריים, כלכליים ואזרחיים בין המדינות וכן מול הפלסטינים, בדגש על תחומי הסחר, הייבוא והייצוא, תיירות ונושאים קונסולריים.

כמו כן דנו השרים בהתפתחויות האזוריות, המאבק המשותף בנגיף הקורונה וההזדמנויות והאתגרים שאלה מציבים בפני האזור. הפגישה התקיימה בצד הירדני וזאת הפגישה השלישית שמתקיימת בין השרים.

שר החוץ גבי אשכנזי כתב בחשבון הטוויטר שלו: ביקרתי היום בירדן ונפגשתי עם שר החוץ הירדני. שוחחנו על קידום שיתופי פעולה מסחריים, כלכליים ואזרחיים בין המדינות וכן מול הפלסטינים, בדגש על תחומי הסחר, הייבוא והייצוא, המים, התיירות ונושאים קונסולריים". אשכנזי הוסיף, "שוחחנו גם על ההתפתחויות האזוריות, המאבק המשותף בנגיף הקורונה וההזדמנויות והאתגרים שאלה מציבים בפני האזור כולו".

בראיון שנתן בשבוע שעבר לערוץ הירדני א-רויא אמר שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, כי לאחרונה מתקיים שיח עם ישראל בנושא היחסים הבילטרליים, אחרי שבמשך שנים לא הייתה התקדמות. באותה נשימה, הוא הדגיש כי כאשר האינטרס הירדני הוא לדבר עם ישראל בעניין סוגיות בילטרליות, אז הצדדים מדברים: "נושא המים הוא נושא שאנחנו צריכים לדבר עליו ביחד, הוא נושא משותף לשני הצדדים. המעבר בגשר אלנבי הוא נושא ששני הצדדים חייבים לדבר עליו. נושא נוסף הוא יצוא הסחורות לגדה המערבית. יש עוד עניינים יומיומיים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו