Hassan Jedi/Flash90

תאונת עבודה של חמאס? שלושה נהרגו בפיצוץ סירת דייגים בעזה

גורמים רשמיים ברצועה דיווחו על תקרית מול חופי חאן יונס שבה נהרגו שלושה דייגים. נסיבות המקרה טרם ברורות - תחילה טענו גורמים רשמיים ברצועה כי צה"ל תקף את הסירה וכי כלי השיט הוטבע. בהמשך דעכו קולות ההאשמה למעורבות ישראלית בתקרית

ברצועת עזה מדווחים הבוקר (ראשון) על סירה פלסטינית שנפגעה באזור חאן יונס. לפי איגוד הדייגים בעזה, בתקרית נהרגו שלושה דייגים, ככל הנראה בני משפחה אחת והסירה הושמדה לחלוטין. נסיבות המקרה טרם ברורות – תחילה טענו גורמים רשמיים ברצועה כי צה"ל תקף את הסירה וכי כלי השיט הוטבע. אך עם התפתחות הדברים, דעכו קולות ההאשמה למעורבות ישראלית בתקרית.

הבוקר נורו על ידי חמאס מספר רקטות ניסוי לים מאזור חאן יונס, אזור התקרית. הערכות הם כי אחת הרקטות פגעה בספינה אולם לא ניתן לקבוע בבירור שיש קשר בין הדברים.

בצה"ל אומרים כי מדובר בתקרית פנים-עזתית, ייתכן כתוצאה מתקלה. לפי צה"ל – חיל הים אינו מעורב וספינותיו היו במרחק של עשרות קילומטרים משם. הסירה שטה בחוף שנמצא במרכז-דרום הרצועה, שבו חמאס מרבה להתאמן.

לפני כשבועיים נורתה סירת דיג מול חופי הרצועה, לאחר שהתקרבה באופן מחשיד אל ספינה של חיל הים. בהודעת צה"ל נטען כי הלוחמים זיהו פעילות ימית שהיוותה "איום פוטנציאלי לכלי שיט של חיל הים" וסיכלו אותה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו