Yonatan Sindel/Flash90

לפיד: "לא בטוח שאהיה ראש הממשלה גם אם נהיה הסיעה הגדולה בה"

יו"ר יש עתיד פרסם מאמר שב'הארץ' והבהיר כי "בשביל המטרה לסיום שלטון נתניהו אני מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים, כולל השאיפות האישיות שלי". למרות הרמיזה שיישב תחת בנט או סער, לפיד הביע התנגדות לתקצוב התנחלויות מבודדות

יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד פרסם הערב (שני) במאמר בעיתון "הארץ" בו טען כי גם "אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה ביותר בממשלה הבאה העובדה הזאת אולי לא תבטיח לי את ראשות הממשלה".

לפיד כתב במאמרו כי סיום שלטונו של נתניהו הוא המטרה הראשונה בעיניו, "סיום שלטונו של נתניהו הוא המטרה הראשונה בעיני. בשבילה אני מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים, כולל השאיפות האישיות שלי". לפיד מבטיח כי אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה ביותר בממשלה הבאה, "העובדה הזאת אולי לא תבטיח לי את ראשות הממשלה, אבל היא תבטיח שהכסף של האזרחים לא יופנה לעוד התנחלויות מבודדות, שבית המשפט העליון יהיה מוגן מפני התקפות, שיושם קץ למונופול החרדי על היהדות".

לפיד רומז בדבריו כי יסכים לשבת בממשלה תחת בנט או סער. אולם במאמרו הביע התנגדות לתקצוב התנחלויות מבודדות ואמר שמפלגתו תילחם על כך ועל כך ש"בית המשפט העליון יהיה מוגן מפני התקפות", מה שמרחיק אותו מישיבה תחת השניים.

מהליכוד מסרו בתגובה למאמר: "יאיר לפיד ממשיך להסתתר כדי להעלים מהציבור את שאלת הבחירות: מי יזניק את כלכלת ישראל בתקופה הקריטית הזו שבה אנו יוצאים מהקורונה – נתניהו שכבר חילץ את ישראל משני משברים כלכליים, או לפיד שהיה שר האוצר הכושל בתולדות המדינה".

מהציונות הדתית נמסר: "לפיד קרע הערב את המסכה מעל הבלוף של ממשלה עם 'רוב ימני'. סער ובנט מוכנים להקים ממשלה עם לפיד, לוותר על היכולת להקים ממשלת ימין אמיתי ת- רק בגלל מאווים אישיים. בכך להפקיר את ההתיישבות כולה, את זהותה היהודית של מדינת ישראל והיכולת לעשות תיקונים היסטוריים במערכת המשפט החולה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו