Miriam Alster/Flash90

"לא אישרה את נתיב הטיסה": נתניהו דחה את הביקור באמירויות בגלל ירדן

ירדן סירבה לאשר את נתיב הטיסה בגלל ביטול ביקור יורש העצר הירדני בהר הבית וראש הממשלה נאלץ לוותר על הביקור באבו דאבי. הביקור של הנסיך חוסיין בן עבדאללה בוטל ברגע האחרון בשל מחלוקת על הסדרי האבטחה. ברגע האחרון אישרה ירדן את הטיסה

נסיעתו ההיסטורית של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיחוד האמירויות שהייתה אמורה להמריא הבוקר (חמישי) נדחתה משום שירדן סירבה לאשר את נתיב הטיסה במרחב האווירי שלה. במשרד ראש הממשלה מעריכים כי הסירוב הירדני ננקט בתגובה לביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית אתמול שנבע מחילוקי דעות בנושא סידורי האבטחה והביטחון.

בהודעה מטעם ראש הממשלה נכתב: "ראש הממשלה בנימין נתניהו היה צפוי לבקר היום באיחוד האמירויות אך בשל קשיים בתיאום טיסתו במרחב האווירי של ירדן הביקור נדחה. הקשיים הללו נבעו ככל הנראה מביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית עקב מחלוקת בנושא סידורי הביטחון והאבטחה במקום".

הביקור המפתיע של הנסיך חוסיין בן עבדאללה בהר הבית אתמול בוטל ברגע האחרון – כאשר כבר היה בדרכו לגשר אלנבי – גבול ישראל. במסגרת ההכנות לבואו, החלה היערכות בשטח ונסגרו כבישים מסוימים ואף שני אוטובוסים עם צוותו של חוסיין כבר הגיעו לירושלים בשעה 15:00.

בשלב מסוים התעוררה מחלוקת בנוגע לסידורי האבטחה, היקפי האבטחה וסוגיות נוספות. בישראל טענו כי הירדנים הפרו סיכום מוקדם. לאחר שיג ושיח הירדנים החליטו בזעם לבטל את הביקור. יורש העצר לא הספיק להגיע לגשר אלנבי וצוות האבטחה המקדים הונחה לעזוב מיד את ירושלים ולחזור לירדן.

בהודעה מטעם לשכת נתניהו טענו כי "בשעה האחרונה הודיעה ירדן כי היא מאפשרת את טיסת רה״מ בשמי ירדן אך מאחר שההודעה התקבלה באיחור – סוכם ע״י ראש הממשלה ויורש העצר של איחוד האמירויות השייח מוחמד בן זאיד שהם יתאמו מועד אחר לביקור ראש הממשלה".

רה״מ נתניהו ייפגש הקדים את הפסגה שנדחתה אתמול בשל הנסיעה לאימירויות והיא תתקיים אחר הצהריים יחד עם ראש ממשלת צ׳כיה וראש ממשלת הונגריה. מפגש הפסגה הטרילטרלי יעסוק בנושא קידום שיתופי פעולה בתחומי המחקר, פיתוח וייצור חיסונים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו