צילום: דוברות הרשימה המשותפת

יעזור למרצ לעבור את אחוז החסימה? מפלגת מען מודיעה על פרישה מהמירוץ לכנסת

למפלגתו של מוחמד דראוושה יש אלפי תומכים, אך אין לה כל סיכוי לעבור את אחוז החסימה. בימים האחרונים הופעלו לחצים רבים על דראוושה הן מצד מרצ והן מצידה של הרשימה המשותפת כדי שיפרוש מהמירוץ שאמר היום: "ההחלטה התקבלה כדי לשמור על אחדות שורות בציבור הערבי"

במסיבת עיתונאים משותפת שנערכה היום (שלישי) הכריזה מפלגת מען על פרישתה מהמירוץ לכנסת ה-24 ועל תמיכתה ברשימה המשותפת. מען תצטרף למשותפת כמרכיב רביעי. מדובר בבשורה חשובה למפלגות שעומדות על אחוז החסימה ופונות לקולות הערביים. למפלגתו של מוחמד דראוושה יש אלפי תומכים, אך אין לה כל סיכוי לעבור את אחוז החסימה.

בימים האחרונים הופעלו לחצים רבים על דראוושה הן מצד מרצ והן מצידה של הרשימה המשותפת כדי שיפרוש מהמירוץ. יו״ר מען מוחמד דראוושה אמר היום כי "ההחלטה התקבלה במטרה לממש את העקרונות הפוליטיים של מען וכדי לשמור על אחדות שורות בציבור הערבי".

Miriam Alster/FLASH90
    

"לא היינו מעוניינים להמר על קולותיהם של התומכים במען – ועל כן הוחלט על צעד זה", הוסיף. "הפרישה מהמירוץ אינה נסיגה. היא ההחלטה האחראית בבחירות אלה.

נציג הרשימה המשותפת במו״מ, מנסור דהאמשה, בירך את מוחמד דראוושה ואת מועמדי מען על הצעד: "המשותפת היא הכוח הגדול והרחב ביותר בציבור הערבי, וגם הקול היחיד של הכוחות הדמוקרטיים היהודיים. אחדות הפעולה היא חשובה ביותר בעת זו ולכן המהלך האחראי של מען ראוי לכל שבח".

"הרשימה המשותפת, על שלושת מרכיביה בבחירות לכנסת ה-24, ובתמיכת רשימת מען, תמשיך להיאבק למען סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית, עבור דמוקרטיה אמיתית, ולמען שוויון מלא לאוכלוסיה הערבית ולכלל האזרחים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו