יו"ר ועדת הבחירות השופט פוגלמן: לליכוד אסור להשתמש בסיסמא "חוזרים לחיים"

ימים לאחר פרסום חוות הדעת של היועמ"ש מנדלבליט פסק יו"ר וועדת הבחירות כי על מפלגת 'הליכוד' נאסר להשתמש בסיסמא "חוזרים לחיים", זאת בעקבות עתירה שהוגשה בשל השימוש בקמפיין של המפלגה. כבר בשעת הגשת העתירה וחוות הדעת של היועמ"ש זעמו על כך בליכוד

פסק דין שהוציא יו"ר וועדת הבחירות בשעה האחרונה פוסק כי נאסר על מפלגת 'הליכוד' בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו להשתמש בסיסמת הבחירות "חוזרים לחיים", זאת לאחר עתירה שהוגשה נגד הליכוד בעקבות השימוש בקמפיין המפלגה.

יו"ר וועדת הבחירות אסר על המפלגה לעשות שימוש בסיסמה במסגרת קמפיין הבחירות בטענה שהסלוגן לקוח מקמפיין של משרד הבריאות. הוא הורה לליכוד לשלם את הוצאות העותרת – 3,000 שקלים. עם זאת, הוא קבע כי "לא הונחו תשתית עובדתית מספקת ותשתית משפטית מספקת לטענה שהביקורים במתחמי החיסונים עולים כדי שימוש בנכסי הציבור בניגוד לחוק".

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע ביום ראשון השבוע בחוות דעתו לוועדת הבחירות המרכזית כי יש לאסור על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל מפלגת הליכוד לעשות שימוש בסלוגן החיסונים של משרד הבריאות, "חוזרים לחיים".

את חוות הדעת פרסם מנדלבליט בתגובה לעתירה של עמותת אחריות לאומית שהוגשה לוועדת הבחירות המרכזיות נגד השימוש שעושה הליכוד בסלוגן. היועמ"ש כתב בחוות הדעת שהעביר לוועדת הבחירות המרכזית: "היות שהסלוגן נבחר על-ידי משרד הבריאות החל מינואר 2021 לשימושו המקצועי במבצע ההסברה הממלכתי לעידוד התחסנות, וקיים אינטרס ציבורי במעלה ראשונה בהמשך השימוש של המשרד בסלוגן האמור, הרי שהמשך השימוש של המשיבה 3 (מפלגת הליכוד), או מי מחבריה בסלוגן לצרכי תעמולת בחירות, מהווה שימוש בקמפיין הממלכתי", בהתאם לכך, קבע מנדלבליט, "יש להורות להפסיק את השימוש במונח זה".

עוד נכתב בחוות דעתו של היועמ"ש: "הקמפיין התעמולתי 'רוכב' על הקמפיין הממלכתי, ועלול ליצור זיהוי בין הקמפיין הממלכתי לקמפיין תעמולתי-פוליטי באופן שיש בו כדי לנצל נכסי ציבור לתעמולת בחירות ואף עלול לפגוע בקמפיין הממלכתי לעידוד התחסנות, על ידי 'צביעתו' כקמפיין פוליטי".

היועמ"ש ציין כי אם הליכוד לא יפסיק את השימוש בסיסמה, על משרד הבריאות יהיה לעשות זאת. "תוצאה שבה משרד הבריאות יפסיק את השימוש בסיסמה היא לא ראויה ועלולה לגרום לפגיעה בתכלית החשובה של מבצע עידוד ההתחסנות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מנדלבליט מוכיח מיום ליום יותר ויותר שהוא פשוט הפך לשונא אישי של ביבי ומעוניין שיכשל בבחירות, לא יאומן לאיזה שפל המנובל התדרדר, אדם מושחת כפוי טובה עם שכל מעוות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו