Yonatan Sindel/Flash90

"להחליף את השלטון": שלושה ימים לבחירות – אלפים מפגינים נגד רה"מ נתניהו

בארגוני המחאה השונים מעריכים שהנתון כפול פי כמה מההערכה הרשמית שמדברת על 15 אלף משתתפים. במשטרה נערכו בכוחות גדולים להפגנה, וכ-800 שוטרים - חלקם על לבוש אזרחי - נפרסו ברחובותיה של ירושלים, בכדי לוודאות שההפגנה לא יוצאת משליטה

אלפי אנשים מארגוני מחאות השמאל יצאו והתאחדו הערב להפגנה מרכזית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו סמוך למעון ראש הממשלה ובקריאה לצאת ביום שלישי להחליף את השלטון.

בארגוני המחאה השונים מעריכים שהנתון כפול פי כמה מההערכה הרשמית שמדברת על 15 אלף משתתפים. במשטרה נערכו בכוחות גדולים להפגנה, וכ-800 שוטרים – חלקם על לבוש אזרחי – נפרסו ברחובותיה של ירושלים, בכדי לוודאות שההפגנה לא יוצאת משליטה.

אלפי המפגינים בירושלים צעדו מרחבת הכנסת לכיכר פריז, סמוך למעונו בבלפור. על שלטי המפגינים הופיעו כיתובים בסימן יום הבוחר המתקרב, בהם "23.3 כולנו בקלפי", "זה בידיים שלנו", "ובחרת", "כוחנו באחדותנו".

לקראת המחאה, המשטרה חסמה לתנועה רחובות באזור הכנסת ובמוקדי ההפגנה, בהם בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד, ודרכים נוספות צפויות להיחסם בהמשך. שוטרים נפרסו בכיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון וברחובות הסמוכים.

המפגינים הצהירו בזה אחר זה כי הם הגיעו להפגין במטרה אחת, "בכדי שנתניהו יפנה את מקומו". שלטים של מפלגת מר"ץ נצבו במהלך ההפגנה במטה לעודד את ההצבעה לרשימה שמתנדנדת על אחוז החסימה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו