אילוסטרציה. צילום: Flash90

כבר שישה ימים שהספינה תקועה: בתעלת סואץ נמשכות פעולות חילוץ ספינת הענק

על פי הדיווחים, זה שישה ימים שהצוותים בתעלה עובדים מסביב לשעון, זמנם נחלק בין גרירת הספינה, לחפירות ופינוי החול. על פי הדיווח שמתפרסם הערב, הקברניט החליט להיכנס לתעלה למרות שבתחזית דווח על רוח צולבת במהירות של 40 קשר. בנוסף, הוא בחר לשוט ללא ניתוב על ידי גוררת

בתעלת סואץ נמשכות פעולות החילוץ של ספינת הענק שתקועה בתעלה כבר שישה ימים. בכיר ברשות תעלת סואץ אמר ל'ווינט' שהיממה הקרובה היא "קריטית מאוד", ושבסופה ייקבע מה יהיה הצעד הבא בפעולות החילוץ. אותו בכיר אף העריך שהשלב הבא יכלול פריקה – לכל הפחות חלקית – של המטען שנמצא על האנייה הנחשבת כאחת מאניות המשא הגדולות ביותר בעולם.

על פי הדיווחים, זה שישה ימים שהצוותים בתעלה עובדים מסביב לשעון, זמנם נחלק בין גרירת הספינה, לחפירות ופינוי החול. אוסמה רביע, יו"ר רשות תעלת סואץ, אמר על פעילות הצוותים בתעלה: "אנחנו מחלקים כל יום לשני חלקים: 12 שעות של חפירות ו-12 שעות של גרירה, מכיוון שלא כל הזמן מתאים לגרירה, בגלל הגאות והשפל".

נשיא מצרים, עבד אל-פתח א-סיסי, הורה להיערך לפריקת חלק מ-18,300 המכולות על הספינה – כדי להקל את משקלה ובכך לשחרר את הפקק – שלפי הערכות גורם להפסדים של 14 עד 15 מיליון דולר ביום. ברשות התעלה אמרו שהפריקה לא צפויה להתחיל היום.

העיתונאי ניר דבורי מפרסם הערב פרטים מעניינים על האונייה התקועה בתעלת סואץ: הקברניט החליט להיכנס לתעלה למרות שבתחזית דווח על רוח צולבת במהירות של 40 קשר. בנוסף, הוא בחר לשוט ללא ניתוב על ידי גוררת, בניגוד לספינה שעברה במקום לפניו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו