צילום: ויקפידיה

אבל באי הבריטי: הנסיך פיליפ בעלה של המלכה מת בגיל 99 לאחר אשפוז ממושך

על פי הודעת ארמון בקינגהאם, הנסיך, שלאחרונה שוחרר בחודש שעבר מבית החולים אחרי אשפוז ממושך, "מת הבוקר בשלווה". מאז הכתרתה ב-1953 הוא ממלא תפקידים ממלכתיים ייצוגיים בתור בעלה של המלכה. לפני כארבע שנים הודיע הנסיך פיליפ על פרישה מהחיים הציבוריים

הנסיך פיליפ, הדוכס מאדינבורו ובעלה של המלכה של בריטניה אליזבת, מת הבוקר (שישי) בגיל 99. פיליפ הוא אביו של הנסיך צ'ארלס וסבם של הנסיכים הארי ו-וויליאם. לפני כארבע שנים הודיע הנסיך פיליפ על פרישה מהחיים הציבוריים ובכך ויתר על סמכויותיו. לאחרונה אושפז בבית החולים ושוחרר לארמון, שם מת הבוקר.

על פי הודעת ארמון בקינגהאם, הנסיך, שלאחרונה שוחרר בחודש שעבר מבית החולים אחרי אשפוז ממושך, "מת הבוקר בשלווה". פיליפ, שהיה גם הדוכס של אדינבורו, היה האדם המלכותי הוותיק ביותר בהיסטוריה של בריטניה. הוא פרש מהחיים הציבוריים ב-2017 אחרי שהשתתף ביותר מ-20 אלף אירועים.

"בעצב כבד המלכה אליזבת מודעה על מותו של בעלה, הוד מעלתו הנסיך פיליפ, הדוכס מאדינבורו", נמסר מארמון ווינדזור. "הוא נפטר בשלווה הבוקר בארמון. משפחת המלוכה מצטרפת לאנשים מסביב לעולם באבלם על לכתו".

הנסיך פיליפ נולד בקורפו והיה נכדו של גאורגיוס, מלך יוון. במלחמת העולם השנייה היה קצין בצי הבריטי, ונשא לאישה את אליזבת ב-1947. מאז הכתרתה ב-1953 הוא ממלא תפקידים ממלכתיים ייצוגיים בתור בעלה של המלכה. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים, שמונה נכדים ועשרה נינים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו