נחשפו תוצאות הפיצוץ בנתנז; שר החוץ האיראני מאיים בתגובה: "ננקום בציונים"

בארצות הברית מצטטים גורמי מודיעין המייחסים את הפיצוץ במתקן הגרעיני האיראני בנתנז לישראל, ומוסיפים כי לא ברור כמה זמן התראה מראש נתנו לממשל ביידן • הפיצוץ החריב לחלוטין את המערכת המספקת חשמל לצנטריפוגות להעשרת אורניום

גורמי מודיעין אמריקנים וישראלים התייחסו הלילה לפיצוץ המסתורי באתר הגרעין בנתנז ואמרו ל"ניו יורק טיימס" כי "ייקח לאיראן לפחות תשעה חודשים לחדש את ייצור האורניום באתר".

גורמי המודיעין תיארו מבצע ישראלי חשאי, ואמרו כי לישראל יש אחריות בהפסקת החשמל במתקן העשרת האורניום אתמול בנתנז באיראן, שנגרם לדריהם באמצעות פיצוץ גדול מכוון.

הפיצוץ החריב לחלוטין את המערכת המספקת חשמל לצנטריפוגות להעשרת אורניום באתר. "זו מכה קשה מאוד ליכולתה של איראן להעשיר אורניום", אמרו גורמי המודיעין לניו יורק טיימס.

לפי אותם גורמים, הפיצוץ פגע באופן מהותי ביכולת האיראנית להעשיר אורניום, וכי ייתכן שייקח למדינה כתשעה חודשים לשחזר את התפוקה בנתנז. הם מזכירים כי התקרית התרחשה יום לאחר שטהראן החלה להפעיל צנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום במקום, בניגוד לתנאי הסכם הגרעין.

ב"טיימס" ציינו כי לא ברור כמה מוקדם נתנו בישראל התראה לממשל ביידן על אודות התקיפה בנתנז, אם בכלל – כאשר הפעילות המיוחסת לישראל בוצעה בזמן ניהול שיחות המו"מ בין ממשל ביידן לאיראן על החזרה להסכם הגרעין, ממנו פרשה ארה"ב בעידן ממשל טראמפ.

הבוקר, גם שר החוץ של אירן מאשים את ישראל בפגיעה במתקן הגרעין בנתנז ומאיים: "ננקום בציונים". לדברי זריף, "הציונים רוצים לנקום על ההצלחה בהסרת הסנקציות, אך לא נאפשר זאת וננקום על הפעולות הללו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חסדי שמים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו