צילומים: ויקידיה, מרק ישראל סלם

"לבסס קשרים": סודאן תשגר לישראל בשבוע הבא משלחת רשמית ראשונה

ע"פ הדיווח, המשלחת שתשגר סודאן היא במטרה במטרה לבסס קשרים דו צדדיים בין המדינות שנוצרו בשנה שעברה בתיווך ארה"ב בעידן ממשל דונלד טראמפ. המשלחת תכלול אנשי ביטחון ומודיעין, ולדברי המקורות, אשר לא צוין שמם או המדינה ממנה הגיעו, התאריך טרם נקבע

סודאן תשגר לישראל בשבוע הבא משלחת רשמית ראשונה, זאת במטרה לבסס קשרים דו צדדיים בין המדינות שנוצרו בשנה שעברה בתיווך ארה"ב בעידן ממשל דונלד טראמפ, כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הדיווח שם צוטטו שני גורמים, הם ציינו כי המשלחת תכלול אנשי ביטחון ומודיעין, ולדברי המקורות, אשר לא צוין שמם או המדינה ממנה הגיעו, התאריך טרם נקבע.

כזכור, במהלך החודש האחרון ממשלת סודאן ביטלה את חוק החרם על ישראל שחוקק לפני 63 שנה בשנת 1958. בישיבתה, הדגישה הממשלה הסודאנית גם את עמדתה בנוגע לכינון מדינה פלסטינית על בסיס פתרון שתי המדינות. החלטת הממשלה בחרטום תובא כעת לאישור סופי של מליאה המשותפת לממשלה ולמועצת הריבונות הסודנית.

החלטת ממשלת סודן מגיעה לאחר ההחלטה על נורמליזציה במסגרת יוזמת "הסכמי אברהם" שהוביל ממשלו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, והיא צעד נוסף בתהליך התחממות היחסים בין המדינות. בעקבות ביטול חוק החרם יוכלו סודן וישראל להרחיב את היחסים ביניהן לתחומים נוספים ללא מגבלות חוקיות.

החוק שבוטל אחרי 63 שנה כלל שבעה סעיפים ומטרתו הייתה למנוע כל יחסים בין סודן לישראל, ובהם קשרים אישיים או עסקיים. העובר על החוק עשוי היה לעמוד בפני עונש מאסר של עד עשר שנים או קנס כספי גבוה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו