Hadas Parush/FLASH90

מנדלבליט מגביל את פעילות הקבינט הביטחוני בגלל המחלוקת על שר המשפטים

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלח מכתב למזכיר הממשלה, בו כתב כי הקבינט המדיני-בטחוני אינו מוסמך לקבל החלטות בשל היעדר שר קבוע • גם את ועדת השרים לענייני שב"כ ואת קבינט הקורונה מגביל מנדלבליט בשלב זה

המחלוקת הפוליטית שמעכבת מינוי שר משפטים קבוע: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתערב בנושא, ומגביל פעילות הכרחית של הממשלה, כמו הקבינט המדיני-ביטחוני, קבינט הקורונה ועוד.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלח הערב (שלישי) מכתב למזכיר הממשלה, בו כתב את חוות דעתו לגבי התנהלות המדינה ללא שר משפטים קבוע. בין היתר, קבע מנדלבליט כי הקבינט המדיני-בטחוני אינו מוסמך לקבל החלטות בשל היעדר שר קבוע, וכן לא ניתן לקבל החלטות בועדת השרים לענייני שב"כ ובקבינט הקורונה.

לפי מנדלבליט, במצב הנוכחי ניתן לכנס את הוועדות רק לשם קיום דיונים או סקירות – אך נאסר עליהן לקבל החלטות. "ניתן להביא לשינוי המצב המתואר באמצעות השוואת מספר חברי הוועדה מכל גוש", כתב.

עם זאת, בעניינים דחופים ורגישים, יתאפשר כינוס הקבינט ללא שר משפטים, כשחבריו יורכבו באופן שוויוני משרים "בעלי זיקה" לראש הממשלה בנימין נתניהו מצד אחד, ולשר הביטחון בני גנץ מהצד השני.

"בהיעדר שר משפטים מכהן, שלוש הוועדות הנידונות אינן יכולות להפעיל את סמכויותיהן ולקבל החלטות בנות תוקף", כתב, וציין כי "לממשלה כמובן עומדת הסמכות לדון ולהחליט במקום הוועדות שהסמיכה, ובמצב הדברים הנוכחי – נראה שזו דרך המלך".

היועמ"ש הוסיף כי "אין באמור לעיל כדי למנוע מוועדות אלו להתכנס לשם שמיעת סקירות ואף בכדי לדון בנושאים שונים, ללא הפעלת סמכויותיהן באמצעות קבלת החלטות בנות תוקף, וזאת בשים לב לאפשרות הנתונה לשרים להתייעץ ולדון בנושאים בכל פורום שיבחרו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מנגלבליט מגביל כי מפחד שיבוא מי שיגביל אותו

מנדלבליט הביתה או לכלא

מנדלבליט אתה לא רצוי . אתה מסוכן ומסכן את בטחון המדינה ואזרחיה . אתה איש הזוי ורע מעללים מקומך בצינוק וחילוט כל הרכוש שלך . אתה דקטטור רשע . צריך לגרש אותך ממדינת היהודים .

אין גבול למגלומניות של מנדלבליט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו