Official White House Photo by Adam Schultz

דיווח: הנשיא ביידן אישר לקדם את מכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות

העסקה, שכוללת מל"טים ומטוסי F-35, נחתמה לאחר הסכם הנורמליזציה בין האמירויות וישראל בעידן ממשל נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ , ונעצרה עם כניסתו של הנשיא ביידן לתפקיד כדי שיוכל לבחון אותה, כעת החליט הנשיא לאשר אותה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עדכן ביממה האחרונה את הקונגרס כי הוא החליט לקדם את עסקת הנשק עם איחוד האמירויות – כך אמרו הלילה (רביעי) יועצים בקונגרס לסוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הדיווח, העסקה, שכוללת מל"טים ומטוסי F-35, נחתמה לאחר הסכם הנורמליזציה בין האמירויות וישראל בעידן ממשל נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ , ונעצרה עם כניסתו של הנשיא ביידן לתפקיד כדי שיוכל לבחון אותה.

דובר משרד החוץ אמר כי הממשל יתקדם עם המכירות הקשורות לנשק המוצעות לאיחוד האמירויות, וזאת בהמשך להחלטת הממשל הנוכחי לבחון את המכירה עליה החליט הנשיא הקודם דונלד טראמפ ושכבר אושרה בעבר: "גם כשאנחנו ממשיכים לבחון פרטים ולהתייעץ עם בכירים באמירויות".

כזכור, העסקה נחתמה בזמן כהונתו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, ובנובמבר ממשלו הודיע לקונגרס שהמכירה אושרה. זו אחת מהעסקאות הגדולות ביותר שקודמו בארבע שנות כהונתו, והיא הגיעה ברקע הסכם הנורמליזציה עם מדינת ישראל, שנחתם חודשיים קודם לכן בתיווך ארצות הברית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו