Marc Israel Sellem/POOL

פגישה שנמשכה כשעתיים: הקבינט התכנס ודן בנושא הגרעין באיראן

בתום ישיבת הקבינט אמרו גורמים כי הם מעריכים שהמו"מ שמתקיים בימים אלה בווינה בין ארצות הברית ושאר המעצמות לבין איראן יביא לחזרה להסכם הגרעין - במסגרתו יוסרו הסנקציות האמריקניות שהוטלו במהלך כהונת נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ

בכירי המוסד ואגף המודיעין בצה"ל אמרו היום (ראשון) לשרי הקבינט המדיני-ביטחוני כי הם מעריכים שהמו"מ שמתקיים בימים אלה בווינה בין ארצות הברית ושאר המעצמות לבין איראן יביא לחזרה להסכם הגרעין – במסגרתו יוסרו הסנקציות האמריקניות שהוטלו במהלך כהונת נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ואיראן תחזור ליישם את מחויבויותיה להגבלת תכנית הגרעין שלה בהתאם להסכם מ-2015, כך לדבריהם של שני בכירים שהשתתפו בישיבת הקבינט.

בתום ישיבת הקבינט שנערכה הערב, אמרו גורמים בכירים כי "שני הצדדים – האמריקנים והאירנים רוצים הסכם. האירנים מריחים שהאמריקאים רוצים הסכם בכל מחיר. ברגע שזאת ההבנה, נקודות הלחץ של האמריקנים לא גבוהות כבעבר. התוצאה ידועה מראש – חזרה להסכם הגרעין עם אירן בכפוף לתיקונים. ההחלטה הזרת בטווח הלא קצר מצרה את חופש הפעולה של ישראל, זה מאוד מדאיג".

על פי הדיווח של העיתונאי ברק רביד ב'וואלה', ישיבת הקבינט נמשכה כשעתיים וכללה בעיקר סקירות מודיעין. נציגי המוסד התמקדו בסקירתם בהתקדמות תכנית הגרעין האיראנית ונציגי אמ"ן התמקדו בפעילות האיראנית באזור. גם אנשי אמ"ן וגם אנשי המוסד הציגו לשרים הערכות על התקדמות המגעים בווינה.

במהלך הישיבה לא התקבלו החלטות, ודיון נוסף יתקיים בקרוב. הישיבה הבאה צפויה להתמקד בדיון בין השרים על המדיניות בה ישראל צריכה לנקוט לקראת הסכם אפשרי בין איראן למעצמות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו