Flash90

שר הביטחון בני גנץ מודה: "ניסיון יירוט הטיל הסורי לא צלח, סיפור מורכב"

בני גנץ סיפר על הניסיון הכושל ליירט את הטיל שהגיע מסוריה והתפוצץ במרחב הנגב, ציין כי מדובר בסיפור מורכב והוסיף כי הנושא מתוחקר • משרד החוץ הסורי קורא לקהילה הבין לאומית לגנות את "התוקפנות הישראלית הפחדנית" ומאיים בתגובה מול ה"טרור"

שר הביטחון בני גנץ השיב היום (חמישי) במהלך מסיבת עיתונאים על התקיפה הישראלית בדמשק, שהובילה לשיגור הטיל מסוריה שהתפוצץ במרחב הנגב. "צה"ל פעל נגד נכסים הכרחיים לבניית פגיעה פוטנציאלית במדינת ישראל".

"נורה טיל נ"מ מדגם SA-5 וחצה את המרחב. היה ניסיון ליירט אותו, שלא צלח. אנחנו עדיין מתחקרים את האירוע. ברוב המקרים אנחנו רואים תוצאות אחרות, זה סיפור קצת יותר מורכב. כאמור, נתחקר ונמשיך קדימה".

בתוך כך, משרד החוץ הסורי קורא לקהילה הבין לאומית לגנות את "התוקפנות הישראלית הפחדנית" הלילה באזור דמשק כמו גם את פעולות "התוקפנות" החוזרות ונשנות נגד ריבונותה של סוריה.

עוד נכתב בהודעה, באיום כלפי ישראל, כי סוריה לא תמנע מלהגן על עצמה, על עמה ועל ריבונות בכל הדרכים המותרות אל מול "התוקפים והטרוריסטיים המנסים להרוס את סוריה".

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן עדכן היום בתגובה לנפילת הטיל במרחב הנגב כי "מדובר בירי של טיל קרקע-אוויר משטח סוריה, שזלג לשטח ישראל ונפל באזור הנגב, ולא בירי מכוון".

עם זאת, בסוכנות הידיעות AP הוזכר טור דעה שכתב אנליסט איראני בשבת האחרונה בעיתון "קייהאן", המזוהה עם השמרנים בו איימו בפגיעה בכור הגרעיני בדימונה כתגובה לפיצוץ בכור הגרעיני בנתנז.

הטור נכתב כי "יכולות להתבצע פעולות נגד הכור בדימונה כי אין שום אפשרות לפעולה באותה רמה כמו תקרית בנתנז". מדובר בעיתון שעורכו הראשי התמנה על ידי המנהיג הרוחני העליון של איראן, עלי חמינאי, ותואר בעבר כיועצו.

הפרשן רון בן ישי כותב בטור שפרסם באתר וויינט בנושא כי שאלה זו צריכה להיבדק בקפדנות, אף כי השערות שהועלו כאילו הטיל הסורי שוגר במכוון לכיוון הכור בדימונה הן כנראה חסרות בסיס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו