בליכוד נכנעו לגוש מתנגדי נתניהו: הוועדה המסדרת תתכנס לאשר את הצעתם

צילום: שמעון מלכה, דוברות הכנסת

בליכוד נכנעו לגוש מתנגדי נתניהו: הוועדה המסדרת תתכנס לאשר את הצעתם

בהצעת גוש השינוי מהשבוע שעבר תעלה לאישור בוועדה. על פי ההצעה ימונו ליו"ר הכנסת 4 סגנים, 1 לליכוד ו-3 לגוש השינוי. כמו כן, יוקמו ועדת חוץ וביטחון וועדת כספים לפי מפתח של 17 חברים בהתאם לחוק. בראשות ועדת הכספים הזמנית יעמוד ח"כ משה גפני

לאחר שבשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת את הצעת גוש השינוי להרכב הוועדה המסדרת, יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר, הודיע כי מחר (שני) הוא יכנס את הוועדה להקמת ועדות הכנסת ולמינוי יו"ר הכנסת.

בשבוע שעבר ניסו בליכוד להיאבק בשורת המינויים, אך נראה כי בתום שבוע של משא ומתן נרחב – ידו של גוש השינוי תהיה על העליונה ומחר בשעה 11:30 תתכנס הועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי זוהר כדי להביא הצעה להקמת הועדות הזמניות ולמינוי סגני יו״ר שיאיישו את הנשיאות.

על פי ההצעה ימונו ליו"ר הכנסת 4 סגנים, 1 לליכוד ו-3 לגוש השינוי. כמו כן, יוקמו ועדת חוץ וביטחון וועדת כספים לפי מפתח של 17 חברים בהתאם לחוק.

בראשות ועדת הכספים הזמנית יעמוד ח"כ משה גפני מיהדות התורה ובראשות ועדת חוץ וביטחון הזמנית תעמוד ח"כ אורנה ברביבאי מיש עתיד. לפי הודעה מטעמו של זוהר, "ההצעה שתעלה צפויה להיות מקובלת על כל סיעות הבית שכן מדובר בהצעת גוש השינוי מהשבוע שעבר".

פשרתו של ח"כ מאיר כהן מיש עתיד עברה ברוב של 60 תומכים אל מול 58, שתמכו בהצעתו של ח"כ מיקי זוהר. במסגרת ההצעה, 33 חברי כנסת יכהנו בוועדה המסדרת – בהם 16 מגוש השינוי, 14 מגוש נתניהו, נציג אחד מרע"ם ושני נציגים מימינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו