ארכיון. צילום: פלאש 90

"ישראל לא תמנע קיומן של הבחירות ברש"פ – התחזקות החמאס מדאיגה"

ראש המערך המדיני-אסטרטגי במשרד-החוץ אמר בתדרוך לשגרירי אירופה כי "התחזקות החמאס בבחירות והשפעתה על היציבות הביטחונית מדאיגה", אך ישראל לא מתכוונת להתערב בהם. בתוך כך, שני עיתונים מרכזיים בעולם הערבי מדווחים כי אבו-מאזן החליט סופית לדחות את הבחירות הפלסטיניות

ראש המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ, אלון בר, נפגש הבוקר (שלישי), עם שגרירי אירופה במטרה לדון בבחירות המתוכננות ברשות הפלסטינית. בפגישה, הדגיש אלון בר בפני השגרירים כי הבחירות ברש"פ הן נושא פנים פלסטינאי ואין בכוונת שראל להתערב בהן ולמנוע אותן.

ראש המערך המדיני הזכיר לנוכחים את הדברים של נציגות האיחוד האירופי במועצת הביטחון של האו"ם מיום חמישי האחרון, ובעיקרם החשיבות בעמידה בתנאי הקוורטט והבעייתיות בהקשר זה של השתתפות ארגון הטרור חמאס בבחירות ברש"פ.

במהלך הפגישה הזכיר אלון בר בפני הנוכחים את מעורבות החמאס בעידוד הגברת האלימות בירושלים ובירי הרקטות על אזרחים ישראלים מעזה והזהיר מפני אפשרות של התחזקות החמאס באזור יהודה ושומרון והשלכותיה בשטח על היציבות הביטחונית באיזור ועל קידום פרויקטים אזרחיים בשטחי הרשות כמו גם בניסיונות לקידום המגעים בין ישראל לרש"פ.

בסיום הפגישה הדגיש עוד ראש המערך המדיני כי ישראל מתנהלת בזהירות ובאחריות כדי למנוע הדרדרות של המצב בשטח ומצפה שגם המדינות האירופאיות ינהגו באותו אופן.

בתוך כך, שני עיתונים מרכזיים בעולם הערבי מדווחים היום כי ראש הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, החליט לדחות את הבחירות הפלסטיניות. לפי הדיווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע לאיחוד האירופי, לירדן ולמצרים על החלטתו לבטל את הבחירות לפרלמנט הפלסטיני, שהיו אמורות להתקיים בעוד כחודש. באיחוד האירופי יעצו לאבו מאזן להמתין עם קבלת ההחלטה עד ליום חמישי הקרוב, כדי שינסו ללחוץ על ישראל להסכים לקיים את הבחירות גם במזרח ירושלים.

כמו כן, בעיתון הפלסטיני אל-קודס דיווחו כי ההחלטה על הדחייה נבעה מתוך חשש שתוצאותיהן לא יטיבו עם ארגון פת"ח. על פי הדיווח, ארצות הברית הודיעה לרשות הפלסטינית כי היא מעדיפה שהבחירות יתקיימו לאחר שיחודש הסיוע האמריקני לסוכנות אונר"א, יועבר סיוע רפואי לשטחים ויפתחו מחדש נציגות אש"ף בוושינגטון והקונוסליה האמריקנית במזרח ירושלים.

בישיבת הוועד המרכזי של תנועת הפת"ח הבהיר אבו מאזן כי "לא נסכים בשום אופן לקיים בחירות כלליות ללא ירושלים (מזרח ירושלים) ותושביה". והפציר בקהילה הבין-לאומית להפעיל לחץ על ישראל בנושא. הצו הנשיאותי של אבו מאזן שיורה על דחיית הבחירות המתוכננת בחודש הבא, צפוי להתפרסם לאחר פגישת הנהגת הרשות ברמאללה המתוכננת ליום חמישי בערב. צו הדחייה אינו צפוי לנקוב בתאריך חדש לבחירות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו