Martin Falbisoner, מתוך ויקיפדיה

חיזוק לרפובליקנים: מפקד האוכלוסין עשוי להחזיר להם את השליטה בארה"ב

טקסס, פלורידה וצפון קרוליינה הנחשבות למדינות רפובליקאיות הן בין אלו שירוויחו מושבים נוספים בקונגרס על בסיס תוצאות מפקד האוכלוסין על חשבון מדינות דמוקרטיות, כמו ניו יורק וקליפורניה. גדל הסיכוי שהרפובליקנים יזכו בבית הנבחרים בבחירות אמצע הקדנציה

קצת יותר מ-100 ימים אחרי שג'ו ביידן נכנס לבית הלבן, קצת חדשות טובות לרפובליקנים בארצות הברית: מפקד האוכלוסין שנערך במדינה קבע כי מדינות שמזוהות עם המפלגה יקבלו מושבים נוספים בבית הנבחרים, על חשבון מדינות "דמוקרטיות".

מתוצאות מפקד האוכלוסין עולה כי טקסס תקבל עוד שני נציגים, ואילו חמש מדינות – פלורידה, צפון קרולינה, קולורדו, מונטנה ואורגון – יקבלו נציג נוסף כל אחת. המדינות שאיבדו נציג הן קליפורניה, ניו יורק, אילינוי, מישיגן, אוהיו, פנסילבניה ומערב וירג'יניה.

השינוי בחלוקת המושבים עשוי לשפר את סיכויי הרפובליקאים להשיג מחדש שליטה בבית התחתון של הקונגרס בבחירות האמצע שיתקיימו בנובמבר 2022, ארבע שנים לאחר שאיבדו אותו.

לתוצאות המפקד יש השפעה על תחומים רבים, ומלבד להקצאת מספר המושבים בקונגרס לכל מדינה – שמשתנה מדי עשור בהתאם לתוצאות – הן ישפיעו גם על חבר האלקטורים, הגוף המשמש לבחירת נשיא ארה"ב.

פרסום התוצאות, שנדחה במשך חודשים בשל מגפת הקורונה, צפוי להוביל למאבק על שרטוט מחוזות הבחירה שעשוי לעצב את מפת הכוחות הפוליטיים בוושינגטון בעשור הקרוב, עד 2030.

מתוצאות המפקד עולה כי אוכלוסיית ארה"ב גדלה ב-7.4% בעשור האחרון, העלייה השנייה הקטנה ביותר שתועדה מאז החל המפקד ב-1790, שמיוחסת לירידה במספר המהגרים בשנים האלה ולירידה בשיעור הילודה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו