Oren Ben Hakoon/POOL

דיווח: גנץ העביר לנתניהו דרישות להקמת ממשלה – ונענה בסירוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להתמנות לראש הממשלה ראשון ברוטציה - אך סירב לדרישת גנץ שהממשלה שתוקם תהיה פריטטית, מה שגרם לכך שההצעה לא הבשילה ולא יצאה לפועל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להתמנות לראש הממשלה ראשון ברוטציה – אך סירב שהממשלה שתוקם תהיה פריטטית, כמו הממשלה הנוכחית – כך חושפת טל שלו באתר וואלה!.

גורמים המעורים במגעים בין הצדדים בימים האחרונים אמרו לוואלה! שגנץ דרש לשמור על הפריטטיות שמבטיחה לכחול לבן כוח שוויוני וזכות וטו למרות הנחיתות המספרית – ונתניהו סירב בתוקף.

נתניהו סירב לשמוע על הפריטטיות, ולדברי הגורמים, אף נעשו ניסיונות בסביבת נתניהו לחפש מנגנונים אחרים שיפצו על הכוח החסר של גנץ, אך לא הושגה הסכמה – והשיחות לא התקדמו. בכחול לבן מכחישים את הדברים ומסרו בתגובה: "שקר מוחלט, לא היה ולא נברא".

גנץ אמר אתמול שההצעה שיהיה ראשון ברוטציה עם נתניהו עדיין על הפרק. בריאיון לדוריה למפל בחדשות הערב של כאן 11 הוא אמר: "הייתה הצעה כזאת, שליחים הגיעו גם היום אבל בסופו של דבר אי אפשר לתת יותר אמון בנתניהו".

עם זאת, גנץ לא שלל ישיבה בממשלת רוטציה כשראש הממשלה שני: "אני לא מתעסק עם עצמי, האופציה הזו לא רלוונטית כרגע". בהמשך האשים את נתניהו בכישלון ממשלת הרוטציה ואמר כי "הממשלה הפריטטית היא אתגר – נתניהו הרס אותה באופן בו הוא מתנהל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו