Hadas Parush/Flash90

הפגישה החשאית של נתניהו ובנט, ההצעה המופרזת והחשש בגוש השינוי

נתניהו, בנט וצוותי המו"מ של מפלגותיהם נפגשו בחשאי בשבוע שעבר, ובגוש מתנגדי נתניהו זועמים על בנט: "הוא בדרך ליפול בפח של נתניהו" • נתניהו הציע לבנט להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה, וימינה מבקשת לקבל את המלצת הליכוד אצל הנשיא

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר ימינה נפתלי בנט וצוותי המשא ומתן של המפלגות נפגשו בחשאי בשבוע שעבר, כך פורסם בחדשות כאן 11. לאורך סוף השבוע נמשכו השיחות הטלפוניות בין נתניהו לבנט, שפועלים במטרה למנוע מלפיד את קבלת המנדט.

לפי הדיווח, בגוש מתנגדי נתניהו זועמים על בנט ואמרו כי ״הוא בדרך ליפול בפח של נתניהו״. בזמן שנתניהו ובנט נפגשים ומדברים, בגוש להחלפת נתניהו אין התקדמות.

טל שלו דיווחה הבוקר באתר וואלה! כי גורמים בכירים במערכת הפוליטית אומרים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר ימינה נפתלי בנט את ראשות הממשלה ברוטציה – לתקופה של שנה עד שנתיים – ושאיילת שקד תמונה לשרת החוץ.

לפי הגורמים, נתניהו דורש שתיק המשפטים יישאר בידי הליכוד, כדי שתהיה לו מעורבות במינוי פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. בנוסף, הוא דורש גם התחייבות של ימינה לחוקק פסקת התגברות בשנה הראשונה של הממשלה.

בימינה מכחישים כי הסכימו להצעה ולדרישות ומסרו כי "לא היו דברים מעולם. אין הצעה כזו ואין שום חשיבות להצעות לימינה כל עוד לנתניהו אין דרך להשביע ולהקים ממשלת ימין". גם בליכוד הכחישו את הפרטים.

עמית סגל מדווח בחדשות 12 כי כרגע לא נראה כי נתניהו יצליח להרכיב ממשלה ביומיים שנותרו לו, וכי הנשיא ריבלין צפוי להטילו השבוע על אחד משני מועמדים – יאיר לפיד או נפתלי בנט, שמצדו ינסה לעשות משהו שאיש לא עשה מעולם לפניו: לקבל את ההמלצות של 30 חברי הליכוד, למרות שהוא מנהיג של מפלגה אחרת.

אם המנדט יוטל על בנט, הוא יוכל להמשיך ולנהל משא ומתן עם שני הצדדים עוד 28 ימים – ולנסות להוביל לקונסטלציה הנוחה ביותר מבחינתו שתאפשר לו לכהן כראש ממשלה יציבה. מנגד, אם המנדט יוטל על לפיד – האפשרויות של בנט לחבירה לגוש הימין ייחסמו, והוא יחליט אם לחבור לגוש השמאל או להוביל לבחירות חמישיות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו