צילום: פלאש 90

בבית האבלים: מפגש מרגש בין משפחת חיות לשוטר שהציל את חייהם • צפו

בבית האבלים של משפחת חיות בבני ברק נערך מפגש מרגש בין הרב אביגדור ובנו שמואל - לשוטר הדרוזי שנחלץ לעזרתם באסון מירון: "הוא צעק: תן לי יד, אני מושך אותך - וביקשתי ממנו, תציל את הבן שלי". השוטר: "קשה להסביר מה שקרה שם"

רס״ל רמי עלואן הגיע היום (שני) לבית האבלים של משפחת חיות, שם יושבת המשפחה שבעה על מותו של הבן הבכור, ידידיה בן ה-13, שנהרג באסון הנורא במירון. "ביקשתי שניפגש כדי להודות לך מקרב לב", אמר הרב חיות לשוטר שהגיב: "אין שום אימון שיכול היה להכין אותנו למה שעברנו שם".

ברגעים הדרמטיים בהם התרחש האסון, כשהרב חיות היה קבור תחת ערמה של אנשים ולצדו בנו הקטן, שצורח "אבא, אני מת", ראה לפתע הרב אביגדור חיות יד מושטת שהצילה את בנו שמואל בן ה-10 ובהמשך אותו עצמו. משעת האסון ביקש הרב חיות לסגור מעגל להגיד תודה לשוטר שהציל אותו. אחר הצהריים זה קרה כשעלואן הגיע מלווה באביו, שוטר אף הוא, רס"ב כמאל עלואן.

הרב חיות שחזר את הרגעים הדרמטיים: "הייתי על הרצפה עם כל המסה של האנשים שהיו עלינו. הבן שלי היה מימיני, ובני הגדול, ידידיה, עם חברו משה, היו כמה מטרים מאתנו. ואני רואה את עלואן והוא צועק: תן לי יד, אני מושך אותך. אמרתי לו: תציל את הילד – אבל הוא לא הצליח".

האב המשיך לספר כי עלואן "תפס את היד שלי בשתי ידיו. ואז אני רואה אותו קורס, מקיא ומתחיל לבכות. וחשבתי שהוא רואה את מה שאני מרגיש. כולם צועקים 'אסון', אבל אם הוא קורס ככה, כנראה שבאמת קורה פה משהו".

"אני רואה אותו מושך את הבן ומציל אותו", המשיך הרב חיות. "אני חולצתי ופיניתי במצב בינוני לבית החולים. אם היינו נשארים שם עוד – אולי לא היינו יוצאים מזה". הרב חיות הוסיף בהתרגשות: "כשהשוטר רמי היה מעליי הוא לא שאל אותי מאיזו מפלגה אני, לאיזה זרם אני משתייך, או אם אני בדואי או ערבי. רמי הציל את חיינו. מה שקרה, קרה. הקדוש ברוך-הוא יודע מה הוא עושה, והוא לקח את משה וידידיה – אבל את שמואל רמי הציל, ושמואל חב לו את חייו. כל המציל נפש אחת בישראל, כאילו קיים עולם מלא. רמי, אתה הצלת לי את הילד. בשבילי הצלת את כל העולם״.

עלואן אמר לרב חיות: "עברתי הרבה אירועים במשטרה, וזה אירוע קשה מאוד. אנחנו קודם כל בני אדם. גדלתי על ערכים וחיי אדם זה ערך עליון".

לפני שנכנס לסוכת האבלים בבני ברק הביע רס"ל עלואן התרגשות רבה: "אני מתרגש לפגוש אותו. זה לא קל, קשה להסביר במילים את מה שקרה שם". הוא שחזר בשיחה עם 'ווינט'. "בין הצעקות ניגשתי לאביגדור והוא אמר לי, 'תציל את הילד שלי'. ניסיתי למשוך את שניהם יחד ולא הצלחתי. ניסיתי למשוך את שמואל לבד, הגיע עוד שוטר ומשכנו אותו החוצה".

"חזרתי לאביגדור ומשכתי אותו שוב עד שהוצאנו אותו. ניגשתי לילד והוא לא זז, לא הגיב, חשבתי שזהו, שקרה הגרוע מכול – בכל זאת לא ויתרנו. לקחנו אותו לקבל טיפול ומיד חזרנו לאביגדור. הכול היה צעקות ובלאגן. אחרי זה הבנתי שהצלתי חיי אדם. זה מרגש״.

5 2 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מרגש, כמה יפה לראות את העם מאוחד!

חסיד אומות העולם.
ירבו כמותו!
סמל לאחדות ולסולידריות בעם היהודי!

רק לבכות!!!
מרגש ומצמרר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture