כשל בוויסות הנפגעים ומנחתים לא כשירים: דיון מיוחד על הטיפול באסון במירון

צילום: פלאש 90

כשל בוויסות הנפגעים ומנחתים לא כשירים: דיון מיוחד על הטיפול באסון במירון

בדיון שנערך כעת עולה כי מנחתי המסוקים במרכז הארץ לא היו כשירים לקלוט את כמות הנפגעים באסון • בעקבות הדלפות, מנכ"ל משרד הבריאות סילק את המשתתפים בזום בדיון, רובם מנהלי בתי חולים • גורם במערכת: "לא זוכר אירוע כזה שסולקו בגלל הדלפות"


צילום: חן יסניץ , תיעוד מבצעי מד"א

בדיון מיוחד העוסק בהתנהלות המערכות באסון במירון שעורך בשעה זו (שלישי) מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בהשתתפות בכירי משרד הבריאות, מנהלי בתי החולים ובכירים בפיקוד העורף ובחיל האוויר.

מהדלפות מהדיון עולה כי מד"א ומשרד הבריאות מצאו שמנחתי המסוקים במרכז הארץ לא כשירים וכי חלה בעיה בויסות הנפגעים.‎ בעקבות הדלפות מהדיון, פרופ' לוי סילק את המשתתפים בזום, רובם מנהלי בתי חולים. גורם בכיר במערכת הבריאות אמר ל'חדשות 12': "לא זוכר אירוע כזה שבו מנהלי בתי חולים סולקו מדיון בגלל הדלפות לתקשורת".

בדיון עלו נקודות לשיפור בעקבות האסון והם – ויסות הפגעים, מנחתים לא כשירים ופתיחת ציר תנועה להגעת לשטח בתיאום עם המשטרה. על פי המצגת של מד"א ומשרד הבריאות, המנחתים בבתי החולים במרכז הארץ לא היו כשירים וחיל האוויר לא יכל לבצע שם נחיתה להבאת הפצועים.


צילום: חן יסניץ , תיעוד מבצעי מד"א

ראש האגף לשעת חירום הציג את סיכום והמלצות הדיון, לפיהם יש לבצע תחקיר עומק בנושא ויסות הנפגעים בו יתחקר כיצד מתבצע הויסות, מי מחליט, סמכות רופא מוסק ועוד.

עוד עולה כי מערך הרפואה בשטח ובבתי החולים עבד בצורה טובה. הוא הוסיף כי יש לגבש נוהל אישור תוכניות למענה רפואי כולל בכל המעגלים: הטיפול בשטח, ויסות נפגעים, היערכת בתי החולים, רפואה בקהילה והמכון לרפואה משפטית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture