עבאס לליכוד: לא אמליץ על אף אחד, נלך עם מי שיהיו לו הכי הרבה ממליצים

David Cohen/Flash90

עבאס לליכוד: לא אמליץ על אף אחד, נלך עם מי שיהיו לו הכי הרבה ממליצים

במפלגתו של נתניהו ניסו לפעול להשיג את המלצתו של יו"ר רע"ם על בנט כדי למנוע את העברת המנדט ללפיד אחרי שההזדמנות של נתניהו תפקע בעוד מספר שעות. גורם פוליטי בימין: "עבאס לא שלל את האפשרות, עובדים על זה, זה הכיוון"

יו"ר רע"ם מנסור עבאס הודיע היום (שלישי) לליכוד כי לא ימליץ מראש על אף מועמד להרכבת הממשלה, כך פורסם היום ב'וואלה'. לפי הדיווח של יקי אדמקר, עבאס הבהיר כי בתום הסבב מפלגתו תלך עם מי שיהיה לו הכי הרבה ממליצים.

בליכוד פעלו היום להשיג את המלצתו של עבאס על נפתלי בנט כמועמד להרכבת הממשלה. זאת במטרה להשאיר את המנדט בגוש הימין. בנט אף היה מעורב בכך, ואם ניסיונות השכנוע היו צולחים – גוש הליכוד-חרדים ימליצו עליו אצל הנשיא, זאת לאחר שהמנדט יפקע מידי ראש הממשלה בנימין נתניהו הלילה בחצות.

הנשיא ריבלין לא צפוי להעניק את המנדט לבנט אלא ללפידה וניסיונות לשכנע את עבאס נבעו מתוך תקווה שבמקרה שיתמוך בבנט לריבלין לא תהיה ברירה אלא להעניק ליו"ר ימינה את המנדט. גורם פוליטי בימין אמר ל'וואלה' כי "עבאס לא שלל את האפשרות, עובדים על זה, זה הכיוון".

בתוך כך, בשעה זו הוועדה המסדרת דנה בקידום מהיר של שורת חוקים שהונחו אתמול על שולחן הכנסת על מנת שיובאו להצבעה במליאת הכנסת כבר מחר. במסגרת הדיון יוצע מתן פטור מחובת הנחה בין היתר גם לחוק בחירות ישירות לראשות הממשלה אותו מבקשים לקדם בליכוד למרות שעדיין אין רוב לחוק. בליכוד מנסים לגבש רוב לחוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה.

מפלגת ימינה הודיעו כי המפלגה תתמוך בקידום מהלכי החקיקה שיוזם נתניהו כולל בחירה ישירה לראשות הממשלה ופסקת ההתגברות על בג"ץ. "ימינה תצביע בעד החוקים האידיאולוגיים החשובים לימין (התיישבות צעירה, פסקת התגברות וכו'), בעד חקיקת בחירה ישירה ונגד ביטול הפריטטיות", אמרו במפלגתו של בנט.

עם זאת, במפלגתו של בנט משאירים לעצמם מרחב תמרון בהצבעה על חוקים אלו בכנסת. גורם בימינה אמר: "בעניין הבחירה הישירה, מדובר בשלב זה רק בפטור מחובת הנחה. בהמשך, בהתאם לסיטואציה, נקבל החלטה לגבי המשך קידום החקיקה. נוכל לקדם או לתקוע את זה בכל שלב".

גורמים בימינה טענו הבוקר שלצד הצעתו הפומבית של נתניהו לבנט להיות ראשון ברוטציה, בפועל נתניהו חותר ומעוניין בבחירות חמישיות ולא בהקמת ממשלה. בימינה טוענים שזה הרושם שקיבלו מהשיחות עם אנשי נתניהו והבהירו להם שלא יאפשרו להם הליכה לבחירות נוספות, אלא יקימו ממשלה עם לפיד, עם צריך, כדי למנוע זאת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו