מוחמד דף חוזר: "הוא שרד 4-3 ניסיונות חיסול, איבד עין, רגל, ומה לא? והוא חי ונושם"

מוחמד דף חוזר: "שרד 4-3 ניסיונות חיסול, איבד עין, רגל, והוא חי ונושם"

מאז סוף מבצע צוק איתן ועד לליל אמש, לא נשמע קולו של 'רמטכ"ל החמאס'". הפרשן סבור כי יש כאן שינוי כיוון: "הוא לא רוצה להיות יותר מאחורי הקלעים, לתכנן איך לירות רקטות ולהרוג יהודים, לא. הוא רוצה את התהילה. הוא עכשיו 'מגן ירושלים', לא פחות מזה"

בריאיון שנערך היום (רביעי) בתכנית של ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM עם אבי יששכרוף, פרשן לענייני ערבים, הם דיברו על האזהרה שהעביר הלילה לישראל מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, שאמר כי היא "תשלם מחיר" אם "לא תיעצר התוקפנות" נגד תושבי שיח ג'ראח שבמזרח ירושלים.

"זה די מדהים, באמת. בתחילת שנות ה-90 לכל חייל ששירת בשטחים היה פנקס מבוקשים, אני חושב שהיחיד ששרד מאז זה האיש הזה, ולא בכלא, זה מטורף. הוא שרד 4-3 ניסיונות חיסול, איבד עין, רגל, ומה לא? והוא חי ונושם ומתקדם".

לדעתו, הצהרתו של דף מעידה על שינוי אסטרטגי. "הוא לא רוצה להיות יותר מאחורי הקלעים, לתכנן איך לירות רקטות ולהרוג יהודים, לא. הוא רוצה את התהילה. הוא עכשיו 'מגן ירושלים', לא פחות מזה. יש לו השפעה עצומה, רחבה, גדולה. הוא הרמטכ"ל, למרות מצבו הבריאותי, הוא האיש שמוציא ומביא בשורות הזרוע הצבאית של חמאס; ויש לאיש מנטליות של 'אני צריך ליישם את האיומים שלי'".

עוד אמר יששכרוף כי לדף עדיין יש השפעה עצומה על השטח, למרות מצבו הבריאותי. "ירושלים הפכה להיות סיבה למסיבה מבחינת חמאס", אמר. "יש להם הזדמנות, הם מחפשים את זה כדי לעשות עלינו סיבוב. הם נטפלו לשיח ג'ראח כי זה ירושלים וזה יכול לשחק להם לידיים – 'אנחנו נגן על ירושלים בעוד הרשות הפלסטינית משתפת פעולה עם הישראלים'".

עוד הוסיף, ואמר: "הם רוצים להראות כמה הם חזקים, לעומת הרשות הפלסטינית שלא עושה שום דבר. אני לא חושב שהם יגררו את זה לכדי מלחמה. הם יעשו כפי שעשו לפני כשבועיים באותו יום שישי, ירי של רקטות, ויגידו 'אם לא תעצרו נמשיך' ואז הם יעצרו. אבל זה יצייר אותם בתור החזקים והנחושים".

הכתב הצבאי טל לב רם התייחס אף הוא ברדיו 103 להצהרה המפתיעה של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף: "בשנת 2014, לקראת סוף 'צוק איתן', הייתה הפעם האחרונה ששמענו את קולו". הוא הסביר כי דף "לא איש שהולך קדימה, זה איש שבכוונה נשאר מאחורי הקלעים, הוא מאוד מחובר לסינוואר וכדומה".

לדבריו, הצהרתו של דף נועדה לשמש אזהרה לישראל, "על מה שקורה בשייח ג'ראח, בשער שכם – 'אנחנו בחמאס מסתכלים'. אבל החמאס מבין את הפוטנציאל שיש כרגע להבעיר את השטח, הוא מזהה את מזרח ירושלים. דף פיזר חומר תבערה בניסיון למשוך את ההמון הפלסטיני עוד יותר לאירועים. חמאס די נחוש לנסות להבעיר את יו"ש וזירת ירושלים. מה אכפת לו? זה לא בעזה". עוד הוסיף ואמר: "מה שמתחיל ביו"ש או מזרח ירושלים – מסתיים בעזה".

לב רם טען כי חמאס "משחק באש. חמאס מנסה הרבה שנים לייצר את האירוע ביו"ש ובירושלים ולא מצליח. כבר אתמול חלק מארגוני הטרור האחרים ברצועת עזה התחילו לאיים בכל הקשור לרקטות". הוא הסביר את המניעים להצהרתו של דף: "הכול קשור להכול – נושא הבחירות שבוטלו, החולשה של הרשות הפלסטינית, והמצב בירושלים. הסיפור האמיתי הוא הציר בין שייח ג'ראח ועזה, נדמה לי שאנחנו עומדים בפני כמה ימים מתוחים מאוד".

באופן נדיר: מוחמד דף באיום ישיר על ישראל בשל אירועי שייח ג'ארח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו