שריה דיאמנט, מקור ראשון

דרמר: "לו היה טראמפ נבחר אין לי ספק שהיה שלום בין ישראל לערב הסעודית"

שגריר ישראל לשעבר בוושינגטון אומר כי ראש הממשלה נתניהו הוא נכס אסטרטגי ביחסי ארה"ב וישראל • על המאבק בממשל אובמה: "הבנתי שהסכם הגרעין מסכן את ישראל וזה דחף אותי לעמוד ולהתנגד, אם המחיר שלא אהיה רצוי בבית הלבן שכך יהיה"

רון דרמר ששימש שגריר ישראל בוושינגטון בשבע השנים האחרונות בראיון מיוחד לעמית סגל בועידת עם עולם של מקור ראשון על המאבק בהסכם הגרעין של ממשל אובמה עם איראן: "הבנתי שהסכם הגרעין מסכן את ישראל וזה דחף אותי לעמוד ולהתנגד, אם המחיר שלא אהיה רצוי בבית הלבן שכך יהיה".

לפי דרמר, ראש הממשלה נתניהו הוא נכס אסטרטגי ביחסי ארה"ב וישראל. לדבריו "אין בכלל ספק שאם לא נתניהו יהיה שינוי מהותי ביחס של ארה"ב לישראל. נתניהו מוכר לאמריקנים הן בגלל הכהונה הארוכה שלו והן בגלל יכולות ההסברה שלו".

"נתניהו הוא נכס במה שקשור להשפעה על דעת הקהל. זה לא רק מה שנאמר לנשיא או לחבר קונגרס זה גם ההבנה והיכולת לדבר לציבור מתוך ההבנה שזה חשוב לא פחות. נתניהו הוא ייחודי".

בעניין המאבק בהסכם הגרעין טען דרמר כי "זה אבסורד לטעון שהמאבק של נתניהו בהסכם הגרעין קידם אותם לפצצה. מה שההסכם עשה בזמנו היה הכנת השטח לכך שהאיראנים ברגע שיפוג יוכלו להכין פצצה. היום בגלל מה שעשה טראמפ מה שעושים האיראנים הפך ללא חוקי, אם היה ההסכם הם היו בעצם עומדים בו".

"בעקבות המאבק שהוביל טראמפ הקרדיט הכספי שלהם נעצר. ואם היו סימני שאלה ב2015 היום ברור לכולם לאן הולכים האיראנים… אני חושב שאובמה חשב שהדיל יעשה את ארה"ב ואת ישראל בטוחים יותר אבל טעה".

דרמר הוסיף, "צריך לשים לב שטראמפ לא מייד הפעיל את הלחץ על האיראנים אלא רק למשך 18 חודשים אחרונים בכהונה ואלה יצרו לחץ עצום. לכן מי שטוען שהלחץ מיצה עצמו מטעה. גם הפגיעה בסולמאני הוסיפה ללחץ. אלא שלאיראנים היתה גם נקודת התקווה של איראן זה ההמתנה שלהם לבחירות בארה"ב מתוך הבנה שזה יכול להשתנות".

דרמר מאמין כי השלום בין ישראל לערב הסעודית היה קרוב מתמיד על רקע מדיניות טראמפ. "אין לי ספק שלו טראמפ היה נשאר כנשיא היה שלום בין ערב הסעודית לישראל. אף על פי כן אני מאמין ששלום כזה ייתכן הם רואים את מה שקורה במזרח התיכון. הם רואים נמר איראני רואים דעאש בגירסה כזו או אחרת ויודעים למי כדאי לחבור. כשיש ממשל אמריקני שמאמץ את ישראל ומתעמת עם איראן זה מאפשר להתקדם וזה גם לא מעניק עוד וטו לפלסטינים באזור".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל יודעים שביב הוא נטל על יחסי ישראל-ארה"ב.
עד עתה הוא הסתדר רק עם נשיא אחד (ברית מנודים..) – מתוך 4 נשיאים!
ואגב מישהו זוכר פגישה של נתניהו עם אחד ממנהיגי המדינות הבאות:
בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה, ברזיל, סין, מצרים, טורקיה, ירדן..
(לבוטים: אל תענו קורונה לפני שבדקתם עוד אחורה.)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו